Announcement

Collapse
No announcement yet.

Accusump(www.accusump.com)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Accusump(www.accusump.com)

    Vet nån om accusump eller något liknande system säljs i sverige? Skulle behöva något liknande för Guy Croft verkar aldrig bli klar med sin design av bigwingtråget.
    Pippigul 124SC -72

  • #2
    Bäst/billigast borde vara att ta ett Argenta-tråg från skroten (5.5liter!)
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Jo så är det nog....

      Har faktiskt börjat grunna lite i dom banorna. Tror jag måste ta och fixa ett tråg och pickup från en argenta om det ska bli nån bankörning i år! Du som har en argenta har du haft nå oljerelaterade problem vid hård kurvtagning, bromsning etc.? Mitt särklass största bekymmer med bilar har varit oljebrist( inte för lite utan att den är överallt utom vid pickupen!) vilket har resulterat i x antal vevaxelrenoveringar på olika bilar( tur att man är mekaniker så man kan göra allt själv och få bra pris på reservdelarna! Hadde en 164QV som jag repade för 25000 i materialkostnader men då byttes det mesta i motorn räknade ut att det hadde blivit över 50000kr bara i material om jag inte hadde jobbat på fiat, det haveriet var dock mitt eget fel, hehe. Sen så fimpade jag en BMW 6:a vilket inte var så svårt trots att den var fullservad sen ny (9000mil) så man kan säga att jag har lärt mig vad ett bra oljesystem är värt den hårda vägen ) Den enda bil jag haft som inte rasat i motorn är min första bil en124 1800 -75 och det förstår jag inte än idag, snacka om stryktålig maskin(den var dock orginal). Största problemet jag har nu är den minimala oljemängden i 131tråget 2.8l typ blir hur varmt som helst påengång med vässad maskin!
      Vart lite långt inlägg men det skrevs samtidigt som en öl inmundigades!
      Pippigul 124SC -72

      Comment


      • #4
        Har kört på Kinnekulle, 3 heat, utan problem. Bara man har olja på stickan från början! (rätt mängd)
        Kan vara knivigt att få bort tråget på en Argenta om man inte kan knepet: Vrid vevaxeln så den ligger "horisontellt" , alltså att alla kolvar ligger på samma nivå, lossa motorfästena, och tryck upp motor+vxllåda med domkraft mot vxllådan tills allt går emot plåten. Först då kan man få loss tråget!

        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Annons från nätet:

          Accusump, 1 quart with brackets.
          No gauge or valve $60.
          Rick at: Rcr91@aol.com

          Åhär finns det nytt...
          http://www.thinkauto.co.uk
          Last edited by Jonas; 16 May 2002, 21:39.

          Comment

          Working...
          X