Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gran Tourismo??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gran Tourismo??

    JAg äger Jimmys gamla Tipo sedicivalvole, och har undrat vad Gran Tourismo är för modell av Tipo. Det finns nämligen en i Enköping där vi bor, och har tänkt att köra mot honom nån dag.

    Är det nån sorts jubileumsmodell eller??

    Tack på förhand/basti
    Fiat Tipo 2,0 i.e
    (Sedicivalvole)

  • #2
    Tipo 2.0GT

    Nix!
    Det är ju den med ditt 2-litersblock men med 8-ventilstopp. Samma motor som i Croma/Tempra/Argenta/131/132/Lancia Thema, Dedra, första-Integralen-fast-utan-turbo, osv osv....

    Jäkligt lagom kärra, bra vrid, lite mustigare än 1.6DGT om man säger. Hade väl lite sportigare inredning + alufälgar och kallades alltså GT eller GranTurismo. Nog ännu ovanligare än 16V i Sverige?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Jag har en!

      Jag har en Granturismo. Det är en -91 och så vitt jag vet är det första årsmodellen, men sen vet jag inte hur länge de gjordes. Tyvärr är min inte i bästa skick, men nu har jag snart fått ordning på den F#%d Festis som jag använt som transportmedel nån månad nu. Sen ska Tipon få lite kärlek. Bilen har den digitala instrumenteringen, spoiler över bakrutan, ett kjolpaket som det står abarth på har jag för mig och på plastbiten ovanför nummerskylten där bak står det granturismo. Om det är något mer som hör modellen Granturismo till vet jag inte.
      Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
      Fiat Marea Weekend 1,6 -97

      Comment


      • #4
        Tackar tackar

        Jag bugar och bockar för denna informationen.

        Det va trevligt att få svar här på Fiat sidan, på lazzat så är det ingen som har svarat, inte ens dizzat Fiat för en gångs skull

        Jag såg gt:n idag i stan igen och tänkte vända och snacka lite med han men jag orkade inte.

        Har haft lite problem med bromsarna på min. Har slitit ut nya slitsade skivor+greenstuff bromsar under vintern, lite mysko tycker jag. Bytte till Tarox skivor och belägg i förrgår, dom ligger på och blir skit varma, tror att oken har tagit stryk. Eftersom att dom gamla bromsarna var helt sopp slut. Till och med skivorna fanns det inge kvar av på insidan, helt blanka
        Har stålomsbunden bromslang på vänster fram och en vanlig på höger, vilken jävla skillnad på slitage alltså, helt otroligt..

        tack för mig och god natt alla Fiat älskare *asg*

        mvh basti

        Fiat Tipo 2,0 i.e
        (Sedicivalvole)

        Comment

        Working...
        X