Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sänkning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sänkning

    Hej !

    Funderar på att göra en lättare sänkning av min Coupe för utseendets skull. Tycker att den ska ner några cm för att göra sig helt perfekt . Har ett par funderingar:

    - Märke på sänkningssats ? Eibach och HR verkar vara två vanliga märken.

    - Komforten ? Märks det mycket skillnad ? Blir den väldigt stötig kanske...


    Mvh Mattias
    Fiat Coupe 20v Turbo -00

  • #2
    tjena

    Jag sänkte min i måndags.

    Har märkt att aktiv körning blivit mycket bättre.. ligger MYCKET bättre i rondeller tex när man trycker på.

    Komforten har det oxå märkts på.. den har blivit stötigare men jag tycker det itne gör något.. jaghar köpt bilen för att köra den inte åka i den.

    utseendemässigt så tycker jag den blivit mycket finare.

    Men jag har en känsla av att den blivit lägre bak än vad den blivit fram. (ni andra som sänkt med HR tycker ni det oxå)?

    innan sänkningen hände det att jag tog i på min garageuppfart när jag körde in/ut därifrån. mitt största bekymmer var att det skulle bli ännu värre efter sänkningen. Men till min förvåning så har den inte tagit i ända gång.. det måste nog bero på att fjädrarna är bra mycket hårdare.


    jag är inget proffs men har hört av andra att det är eibach eller HR som du ska ha.. jag valde HR för att dom var lättare att få tag på..


    lycka till.
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

    Comment


    • #3
      Varför inte läsa lite på detta forum? ;-)

      ..så kommer du att se t.ex. att Pär C:s variant med Eibach (tror jag?) sänkning + Gula Bilstein verkar vara en fin kombination. Originaldämparna blir jäkligt hårda vid 30-40mm sänkning.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment

      Working...
      X