Announcement

Collapse
No announcement yet.

öppet filter montage,,inget pyschh??1??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • öppet filter montage,,inget pyschh??1??

    Tja...

    Jag bestämde mig efter lite om o men att köpa mig ett lintec red line filter, skulle vara grymt enligt testerna,, http://www.lintec.nu/sptest.htm

    Hur som helst, nu håller ja på o monterar de och det går fasen inte utan en extra "slang" jag lyckades någorlunda men då slog mas mätare kontakten i när ja stängde huven!

    Jag testade iaf filtret me huvven öppen och när ja gasade tjöt de lite och när ja släppte från 6000 varv så fladdrar mest ljudet..

    Jag bara funderar över om de möjligtvis kan bli "pyssschh" sen när ja har de monterat och med huv stängd???
    Eller är de som ja misstänker dumpen som e knas???! =S..

    lite virrigt men hoppas ni som läser de förstår nåt sådär! =D

  • #2
    öppet filter ger inte det ljudet, har du 16v kan du byta till "öppen" dump, 20v går inte,,,det e dumpen som ger ljudet,

    Comment


    • #3
      men enligt massa trådar här så ska det ju bli ett åt minstonde litet "ptyschhh" av enbart ett öppet luft filter eller hum har ja fattat de fel?

      Comment


      • #4
        Det så vackert benämnda Pschyyyy ljudet går att åstakomma även med återcirkulerande dumpventil...
        Ju närmare luftfiltet återcirkulationen sitter ju mer ljud får du ut.
        Om du känner att det inte e tillräkligt så rekomenderar jag ett besök till SpeedWorks så ska det nog lösa sig..
        Mvh Nalle
        Uno_Nalle Lazzat Member Nr:1
        /F/I/A/T/ LANCIA RallyCars by NTI
        Kör:Punto Gt (pimp leather edition)
        Lancia Delta Integrale(race)
        Uno Turbo(race)

        Comment


        • #5
          När jag satta på ett öppet KN filter på 20v:n så blev det ett jäkla pssyyyyy-ljud i alla fall...
          På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
          http://www.garaget.org/?car=63213

          Comment


          • #6
            Annars finns det "tryckknappsdumpar" kan man pyyssh'a när man vill, utan att växla.
            Porsche Boxster S 2002

            Comment


            • #7
              yes alraight, tack ska ni ha.
              Speedworks en sajt eller firma ??

              Jag ska se hur det blir idag (om jag nu får dit filtret), ska in och försöka hitta ett 77mm rör och gummibussning..

              Men om det är dumpen och jag känner för att byta den.. Jag har läst om folk som köper mekonomens bosch dump, duger den eller? Svårt att sätta på??? Jag ber nån polare isådanfall men endå intressant att veta...

              Mvh Fritte

              Comment


              • #8
                Det är ju inte så högt turbotryck om bilen står still. Så du hör nog lite mer när du släpper med 1bar, dubbelt så mycket luft som skall ut genom dumpen då. Men med en återcirkulerande blir det nog inte så ruskigt jättehögt ktsh, om det nu är det du är ute efter.
                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                Comment


                • #9
                  Exakt, om du bara står o varvar får du inget turbotryck att "pyscha" ut... Har du testat att köra omkring med rutan nere?
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by per
                    Exakt, om du bara står o varvar får du inget turbotryck att "pyscha" ut... Har du testat att köra omkring med rutan nere?
                    Ja verkar konstigt är det ett öppet luftfilter du satt på? För som jag skrev förut det blev ju ett jävulst mycket högre "psyh" ljud efter det...
                    På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
                    http://www.garaget.org/?car=63213

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by fritte85
                      yes alraight, tack ska ni ha.
                      Speedworks en sajt eller firma ??

                      Mvh Fritte
                      Speedshop i Stockholm med en hel del erfarenhet inom dumpar och annat som e bling och går fort..
                      www.speedworks.se är adressen på nätet..
                      Och låt er inte luras av att det mesta är till japanbilar då killarna på stället även har koll på det italienska..
                      Uno_Nalle Lazzat Member Nr:1
                      /F/I/A/T/ LANCIA RallyCars by NTI
                      Kör:Punto Gt (pimp leather edition)
                      Lancia Delta Integrale(race)
                      Uno Turbo(race)

                      Comment


                      • #12
                        tjenna.. jo men de e lite grymmare ljud nu- o visst är de ett öppet.. ja ska fixa bild nu snart. ja drog luft filtret direkt på original "böjen" sitter dugligt''! har det alltså monterat uppåt. nedifrån sätt. lite snett åt höger..

                        Problemet med ljudet är att det bara 'fladdrar' typ bruhl bruhl. 'insugs ljudet e ju grymt men ja hade hoppats på mer 'katshyss', men e väl som sagt dumpen, jag ska höra me nån polare nu i veckan...

                        min bil e ju ganske sleten, har gått över 21000 mil så om dumpen e pajj blir ja ju inte förvånad!

                        smällar man får ta när man gav 52´000 för coupen.... de va ju endå värt de när folk tror att man kör runt i en bil värd de 4dubbla : )

                        tja, / fritte

                        Comment


                        • #13
                          Har det löst sig?

                          Var det dumpen som var boven i dramat?
                          Click here to visit Raceitaly
                          ______________
                          Fiat Coupe 20VT Plus -99
                          Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                          Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                          Acura Legend 3,2l V6 -91
                          SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                          "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                          Murphy´s law.

                          Comment

                          Working...
                          X