Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uno turbo köp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uno turbo köp

    Hej alla Uno fans!

    Jag funderar på att importera en Uno turbo från Tyskland. Vad ska man tänka på vid köp? Någon vänligt sinnad som kan plita ner en lista (inte alltför lång hoppas jag)?
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

  • #2
    Rost.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Exakt! Golv, trösklar, hjulhus bak, bensintanksbotten.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Husk at du skal ned syd for Kassel for at finde de gode eksemplarer i Tyskland, der ruster bilerne ikke så meget, men der kan stadig være rust nogen steder.

        Tårnene i bak er værst, panelerne langs siden og tårnene foran, plus bunden.

        Ud over det er det nærmest bare at komme i gang med at søge efter en bil, i har jo ikke samme vanvittige afgiftsystem som os her i Danmark ;-)

        Jeg har importeret Uno Turbo'er fra både Tyskland og Spanien flere gange.
        /John Sahl
        http://www.autohenter.dk/newengine.htm

        Comment


        • #5
          Tackar för svaren. Hur tålig är motorn för ev höjt laddtryck eller annan trimning?
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #6
            Der er gode muligheder for at trimme flere Hk ud af motoren, men som altid er det yderst vigtigt at du altid sørger for at der er benzin nok.

            1,2-1,3bar burde du kunne køre uden risikko hvis du kun bruger det til korte accelerationer og ikke længere motorvejsstræk.

            Må man spørge om du kigger på 1,3 eller 1,4 motoren?

            1.4 motoren er nærmest exceptionelt let at montere MegaSquirt på og så er der virkelig basis for noget god effekt. Med en anden motorstyring kan man jo montere større indsprøjtningsdyser og styre dem.

            Husk at en større benzinpumpe og et højere benzintryk er essentielt hvis du tuner!
            /John Sahl
            http://www.autohenter.dk/newengine.htm

            Comment


            • #7
              Originally posted by UnoTurboDenmark
              Der er gode muligheder for at trimme flere Hk ud af motoren, men som altid er det yderst vigtigt at du altid sørger for at der er benzin nok.

              1,2-1,3bar burde du kunne køre uden risikko hvis du kun bruger det til korte accelerationer og ikke længere motorvejsstræk.

              Må man spørge om du kigger på 1,3 eller 1,4 motoren?

              1.4 motoren er nærmest exceptionelt let at montere MegaSquirt på og så er der virkelig basis for noget god effekt. Med en anden motorstyring kan man jo montere større indsprøjtningsdyser og styre dem.

              Husk at en større benzinpumpe og et højere benzintryk er essentielt hvis du tuner!
              Jag har kollat på 1.4 liters motorn. Har hittat en Uno Turbo utanför Berlin. 2300 Euro för en -92. Kanske man kan få den för 1800-2000 Euro. Jag har kontaktat köparen så vi får se hur det går.

              Har du ägt många Uno Turbo?
              Last edited by Freddan72; 15 June 2005, 11:26.
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #8
                Originally posted by Freddan72
                Jag har kollat på 1.4 liters motorn. Har hittat en Uno Turbo utanför Berlin. 2300 Euro för en -92. Kanske man kan få den för 1800-2000 Euro. Jag har kontaktat köparen så vi får se hur det går.

                Har du ägt många Uno Turbo?
                Jeg har haft 7 Uno Turbo'er. Umiddelbart kan jeg sige at tyskerne næsten altid er til at handle ned i pris. 2300€ for en -92 er i den dyre ende, så den skal være virkelig flot.

                .
                /John Sahl
                http://www.autohenter.dk/newengine.htm

                Comment


                • #9
                  Har bara sett den på bild än så länge. Ska kolla om han är villig att ta några bättre bilder. Så du tror att 1800 Euro inte är en omöjlighet?
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Freddan72
                    Har bara sett den på bild än så länge. Ska koll om han är villig att ta några bättre bilder. Så du tror att 1800 Euro inte är en omöjlighet?
                    Jeg har lige kigget på den, og den ser fin ud, det er lidt synd den er malet om og ikke har originallakering, men det er der jo nogen der ser som en fordel.

                    Spørg om han vil tage bedre billeder af de kritiske områder. Og spørg eventuelt om den altid har kørt i Berlin, eller den kommer længere syd fra i landet.

                    Spørg hvor mange ejere den har haft. Og spørg hvorfor han ikke har fået den godkendt hos TÜV.

                    Det skulle ikke være helt umuligt at få ham ned i 1800€ ved en hurtig handel. Men sats på 2000€ ;-)
                    /John Sahl
                    http://www.autohenter.dk/newengine.htm

                    Comment

                    Working...
                    X