Announcement

Collapse
No announcement yet.

tipo problemas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tipo problemas

    nån som vet hur man ställer tändningen på en 1,6 DGT cat ie motor? på fiat sa dom att man inte kunde ställa den med en vanlig tändinställningslampa ,utan man måste ha nåt annat instr. just d ,en liten fråga till :nån som vet ifall FIAT fortfarande kan läsa av felkoder å sånt nuförtiden ,det sitter väl nå diagnosuttag å dinglar breve styrboxen till motorn?

    mycket tacksam för ett svar eller fundering

  • #2
    På A vet jag inte men däremot har jag haft min Tipo på Rosso så att de pluggade in nånting och kollade efter fel. Det kostade 348 kr.
    Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
    Fiat Marea Weekend 1,6 -97

    Comment


    • #3
      Vadå "ställa" tändningen" !
      En läges givare kan gå att flytta på vissa modeller, sitter nånstans vid remskivorna/vevaxeln.

      Det enda man kan få ur boxen är lite blink signaler, sen ska de kodas av ?

      Står bra förklarat i Haynes böcker om elektronisk motorstyrning,,, men då för Marelli SPI systemet o Bosch motronic inte GM SPI som Tipo 1,6 DGT DOHC har.
      ad-center säljer ju felkodsläsare för nån 1000 lapp !

      Det min tipo är duktig på är att dra mycket soppa !
      1.07 nu sist, sen är den duktig på att INTE Rosta ;-), vilket är mycket bra !
      Den kanske ej gillar JR trattfiltret,,, vissa bilar ska ju ha det där motståndet på insugsluften för att allt ska funka bra ??? nån som har tips,, har provat att köra väldigt lugnt och det hjälper 0,9 lit/ mil... men då krypkörs det !
      Nåt tips ???, alla slitdetaljer /olja stift..
      tändkabl,rotor/lock bränslefilter NYTT
      185 /14" däck kanske är en bidragande orsak ?
      Den kanske inte gillar 120-130 Km/h på motorvägen var dag ??? i 70 drar den 0,85
      10100 mil har den gått -89a
      Hej !
      Last edited by Håkan; 10 June 2002, 22:05.
      Fiat for FUN

      Comment

      Working...
      X