Announcement

Collapse
No announcement yet.

Insug insprutning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Insug insprutning

    Vilket insug bör man använda till insprutning(typ link, haltech etc.) till en 2.0 DOCH Fiat motor? Både ur utrymmes och effekt synpunkt. Ex. Argenta ,Croma.
    Funderar på att sätta insprutning på 124:an, och spjällhusen från jenvey,lumention etc. är inte så billiga direkt. Nån som vet ?
    Pippigul 124SC -72

  • #2
    Huset från Argenta borde ju bli bra.. långa fina rör. Putsa bort graderna i rören bara ;-)
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Grader /gjutskägg både i motordetaljer + gamla Weberförgasare finns det gott om. = slarv.
      Det finns nog en del att hämta genom att porta.
      Fiat for FUN

      Comment


      • #4
        Om jag hade obegränsat med resurser så skulle jag ta och skaffa 4st Mikuni och 45° insug samt variabla trattar. En firma i HBG(?) gör sådana pryttlar. + Motec EMS.

        Annars Jenvey eller likn och ett riktigt kort rakt weber insug, långa trattar, bort med bromsservot.

        Men med prylarna jag har i garaget ska jag nog bygga ihop ett ekonomisprut(!). 90° insug och trottelhusen från ett par 40IDF. Kanske Megasquirt eller ett begat Haltech.

        Argentasprutet blir för stort har jag för mig, men man kan kapa insugningsröret iofs.

        Just nu vill jag ha programerbar tändning, det skulle vara kul att prova på en förgasarbil, också behöver jag det till senare projekt...

        Just de, toppen är klar! Väntar bara på grenröret så skall jag slänga ihop motorn igen. Toppmodifieringarna gick loss på 5000 pix och då satte verkstaden in blyfria säten, större modifierade ventiler, kapade bronsstyrningar samt planade kamhuset för de nya ventilerna. Själv har jag portat, matchat samt modifierat förbränningsrummet. Jag tyckte det var rätt dyrt med tanke på att det tog 4 mån och dom missade ett par viktiga mått. Jag har satt in sportkammen (275°) på insug och std (250°) på avgas pga fördelardrivningen. Det blir intressant att prova, aantagligen innan helgen :-)
        ---------------------
        Nejj! Baskat, länkaget var helt konstigt och passade inte alls... Nån som har nåt liggande?
        Last edited by Jonas; 6 June 2002, 01:12.

        Comment

        Working...
        X