Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tonad framlykta puntoGT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tonad framlykta puntoGT

    Efter stenskott i våras (fram för mer salt på vägarna!) byttes min vänstra framlykta mot en ny. Tyvärr verkar Fiat ha slutat tillverka de tonade. Har kollat både på "min" verkstad och FiatAlfaRomeoCenter i stockholm (general agent?) och båda säger att det inte går att få tag i längre.
    Är det någon som har en vänstersida över (förarsidan), tips på om man kan tona en klar själv eller var man kan få tag på en? Ser ju trist ut annars.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Lycka

    Vilken underbar lycka att Fiat INTE slutat tillverka tonade lyktor (Läste att Novitec sålde tonade till punton innan -96 och att -96:an fick det som standard. var de då glasklara innan dess?). Efter lite detektivarbete visade det sig att det var felbeställt. Artikelnummret refererade lite fram och tillbaka, så det tog bara lite tid att reda ut det hela. Men nu skall min lilla skönhet snart vara hel igen, med 2 tonade strålkastare som sig bör!
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Klåpare!
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        lysen Punto GT

        Orginal är rätt trista ändå. Skaffa quadlights istället.
        Finns på www.httrading.d.se
        /F/I/A/T/ Punto GT
        Fiat går aldrig sönder, De bara upphör att fungera ett tag.

        Comment


        • #5
          Om en helt annan sak..

          Har du problem med vattentempen på din GT. Min går bara upp ett par millimeter på metaren, men vid köer blir den fort normal.
          /F/I/A/T/ Punto GT
          Fiat går aldrig sönder, De bara upphör att fungera ett tag.

          Comment


          • #6
            Min stannar strax över 1/4 av skalan normalt sett. Vid köer och varmt väder är det bara att dra ner rutorna och sätta på värmen i bilen, håller tempen strax över halva skalan då.
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

            Comment

            Working...
            X