Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kamrem coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kamrem coupe

    Är det någon som vet var man hittar en verkstad som klarar att byta kamrem billigt (utan att lyfta ur motorn)? Om någon gjort den servicen, vad blir det för nota allt som allt (mellan stortån och lillfingret)?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Grenrör

    Glömde ju fråga om det berömda grenröret. Är det någon som har någon uppfattning om priset på byte av det, eller har Fiat krupit till korset och åtgärdar det som garanti?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      ~5000:-

      italienska bilimporten påstod att de skulle hjälpt mig med kostnaden om min bil vore svensksåld, men det är väl lätt att säga n är de vet att det är en import
      /Peter

      Comment


      • #4
        Antar att det är ~5000 för arbete+rör. Hur länge brukar de hålla? Läste att även -99års modell spricker. Trodde att de var modifierade numera.
        Är det ingen som vet var man skall byta kamrem? Läste på engelsk sida att Fiat anger hur lång tid saker skall ta och att de dessutom tagit fram verktygen att byta med utan att plocka ut motorn. Lite lustigt att FARC då skall ha 15' för ett byte.... Hoppas de bara att någon som inte vet skall dyka upp eller är deras mekaniker så oerfarna? Verkade ju som att en erfaren mekaniker skall fixa det där?
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          kamrem

          Ja vad är det som gäller i fråga om kamremsbyte på Coupe 20V Turbo igentligen?

          Jag har hört att den ska bytas från olika håll från allt mellan 8.000-11.000 mil... Vilket miltal är det som gäller igentligen?

          Och som sagt finns det någon här på forumet som vet en bra Fiat verkstad som INTE tar typ 12-15 papp för detta byte...

          4.600 i halvåret i försäkring på min Coupe hos Länsförsäkringar med full bonus samt boende i Uppsala kändes svettigt. Hade en BMW 325 Coupe innan och betalade då 2.200 i månaden. Finns det försäkringsbolag som är billigare när det kommer till Coupen?

          Annars är det ju guld att glida runt i sin "röda fara" och se folks reaktioner när det kommer en "riktig bil" farandes. :-)
          På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
          http://www.garaget.org/?car=63213

          Comment


          • #6
            2.200 i HALVÅRET var det förstås för BMW:n... :-)
            På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
            http://www.garaget.org/?car=63213

            Comment


            • #7
              Håller med, Dan, testade att glida omkring i mitt silver-vrålåk i helgen, Uppsala är en oslagbar glidarstad.
              Det billigaste jag hittade var Länsförs. (7000/halvförs. helår/Göteborg), näst billigast var Dial (If) Alfa/Fiat-försäkring. (7300)
              Dyyyrt :-/

              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Det ska bytas var 8000mil och inget annat.
                Ser att frågan dyker upp mest ifrån mellersta Sverige. Men här i södra görs det INTE för några hisnande 12-15 papp. Mer nyfiken kan ju alltid ringa 0454-92065 för exakta siffror.
                Fiat 500
                Fordson Super Dexta -64
                Kawasaki Z1A
                Kawasak GPz1100A2
                Suzuki Grand Vitara -11
                Suzuki T500R

                Comment

                Working...
                X