Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kostnad Coupe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kostnad Coupe?

    Till er som äger coupeer. Funderar verkligen allvarligt på att skaffa en själv, blir bara mer övertygad varje gång jag ser en och läser om dem. Däremot är jag väldans rädd för att det skall bli en dyr affär. Kommer kostnaden för att hålla den igång att bli enorm? Vet att det är en svår fråga att svara på. Försäkring plus lån hamnar väl runt en 2-3000/månad bara det. Behöver man lägga ytterligare 2-3000 i månaden i service? Skulle verkligen bli tacksam för svar.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Originally posted by novisen
    Behöver man lägga ytterligare 2-3000 i månaden i service?
    Min erfarenhet är att det inte alls är mycket dyrare att hålla en coupé i drift än en "vanlig" bil. Det enda jag gjorde med min 16VT var att byta avgassystem (förutom olja, filter och stift). Det som däremot alltid gör uddabilsägandet något dyrare är värdeminskningen.

    Mitt tips -> KÖP!

    /B
    Stilo & GSXR1000 Race

    Comment


    • #3
      Det blir ju typ tre ggr så dyrt som om du hade en Uno Turbo t.ex., om du tar ett lån. Smakar det så kostar det...
      Servicekostnad beror förstås på skicket. Gör ett M-test innan du slår till!!! Kostar lite men är du riktigt sugen är det värt det.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Inte sålt unon än per??? :-)

        Ett problem med M-test är att en av de intressanta bilarna befinner sig 25 mil bort, m.a.o. helgresa. M-test kan ju bara göras vardagar? Annars håller jag med om att det är en bra ide.
        Så bortsett från kamrem och grenrör bör man inte förvänta sig dyrare servicekostnader än vad normalbilar har? Låter lungnande!
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Kom på en sak själv....

          Det blir ju himla tråkigt att bara köra bil en gång vart annat år.... :-D
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment

          Working...
          X