Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupé 20VT 6-speed vs Mitsubishi Evo6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Coupé 20VT 6-speed vs Mitsubishi Evo6

    Hej vänner!

    Igår kväll var jag och en kompis ute och lekte i våra bilar, min Coupé mot hans Evo6, båda original. Trodde inte jag skulle ha mycket att sätta emot, men både han och jag blev förvånade.

    0-100, 0-150 gick bilarna rätt så lika. Båda hade lite rull innan vi tryckte på men han kom INTE ifatt mig 8-)

    Förvånande var att efter 150 så var han lite snabbare. Inte mycket, men jag trodde det skulle vara tvärtom - han snabbare i låga farter och jag snabbare eller lika i de övre intervallen.

    Måste dock säga att Evo6:an har en grym väghållning, jag kunde inte trycka på i kurvorna eller i utgångarna som han gjorde. Efter kurvorna kom jag dock oftast ikapp igen!

    Kul var det i alla fall, nu har man provat det också. Kanske dags att trimma Coupén lite så jag tar honom över 150. Väghållningen i kurvorna är dock ett problem, eller kanske inte ändå. Det var ju en Evo6 jag körde mot med en dokumenterat grym kurvtagningsförmåga.

    Finns det någon som har tips på förbättringar som kan göras utan att utseendet på bilen förändras? Jag vill gärna att den ska se original ut men ändå inte vara det.

    /Janne

  • #2
    Imponerande
    Fiat Coupe 20v Turbo -00

    Comment


    • #3
      Integrale!

      Det enda som skulle ta dig till hans nivå är väl att du oxå får fyrhjulsdrift...
      Tror det finns Coupeer i tyskland som fått drivlinan från Delta Integrale :-O .....
      Det skulle va nåt!
      Fast du kan ju alltid lätta bilen, kasta ut reservhjulet, och flytta batteriet (mest koncentrerade tyngdpunkten i hela bilen) till bagaget.... ..då blir du iallafall lite mindre framtung..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        En gång såg jag en småtrimmad evo 6:a köra mot en bondtrimmad Uno. Gissa om alla blev förvånade när unon nästan drog ifrån Evon!
        Fiatlös

        ___________________

        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

        Comment


        • #5
          Var det Röda Faran på Lundafältet? Var där oxå isåfall, jäklar vad han regerade! (Drog även jämt med en AMG-(Merca)kupe...) :-)
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            nä det var en silvrig uno med en dekal längst sidan där det stod "TEam Tokuno racing". Den har även setts på bilsport action meet.
            Fiatlös

            ___________________

            Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

            Comment


            • #7
              Evo6 Sucks

              Var i Jordbro (utanför sthlm) för ett tag sedan och tittade på illegal racing.
              På startlinjen står en Evo6:a, och brevid ställer sig en röd rostig uno turbo. Alla skrattar självklart, men vad händer. Den lilla Italienska rostburken kör ifrån Japanrunket, inte med mycket men ändå.

              Skulle själv inte må så bra om jag hade köpt en bil för 400 000:- och blir ifrånåkt av en 10-15 000:- kr bil.

              Publiken skrattade inte lika nycket när Fiaten gled tillbaka-

              Som jag alltid säger till alla som klagar på att jag åker Fiat, "Det är en civilklädd Ferrari, Det står t o m Fiat på F1 bilarna.
              /F/I/A/T/ Punto GT
              Fiat går aldrig sönder, De bara upphör att fungera ett tag.

              Comment

              Working...
              X