Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pris

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pris

    .. vad tycker ni att man kan värdera en Uno turbo till?

    ..jag tycker att även om den är relativt sunkig, som min är, med lite olika nyanser på lack och såvidare, lite rost, så är det ju ändå en Uno Turbo ! Det borde väl räcka för att den skall vara värd några tusen iallafall ?

    Tänker givetvis absolut inte sälja min kära uno, men är lite nyfiken bara..

  • #2
    svårt att säga vad den är värd...

    men för mig och alla andra som gillar eller kört en uno turbo kan den vara värd en hel del, för min egen del trodde jag fiat uno var en skitbil på alla sätt tills man hade en i sin ägo...

    Bara dom som "upplevt" en uno turbo kan värdera den och med enkla medel få den att röra på sig rejält!

    kompisar skrattar (hånar) bara innan dom åkt med!!
    Fiat uno 355hk på 1.3 liter
    X1/9
    www.kallebacksmotor.se

    Comment


    • #3
      beror ju på årsmodellen, men en Uno från 88.89 i ganska fint skickt med några bulor och repor är väl värd 17-18 tusen (uppskattat, inte 100% säker, men ungefär). Mycket beror på skicktet och hur den är maskinellt, de flesta är rädda för rost och sönderkörda exemplar
      Fiatlös

      ___________________

      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

      Comment


      • #4
        ggf

        Det beror nog på vem man hittar som köpare man får nog vara glad om man får 17-18 tusen för en nya modellen Har ju själv en 90a utan repor o bulor skulle nog vara glad om jag fick kring 20 tusen... men den ska ju aldrig säljas........

        Comment


        • #5
          Mycket beror ju också på hur utrustad bilen är med trimdelar och liknande, men det verkar också som att priserna går upp och ned i samband med hur eftertraktade bilarna blir. Jag tycker att det börjar bli ett sug efter Uno Turbos nu, har sett många annonser om folk som vill köpa. Men jag säljar aldrig min pärla!
          Fiatlös

          ___________________

          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

          Comment


          • #6
            Säljer absolut inte

            Aldrig att jag säljer min älskling heller, fullständigt otänkbart! det finns ju de som köper ny bil varannat år ungefär, men när jag väl köpt min drömbil kan jag inte ens tänka tanken att en dag sälja den. Har haft min Uno Turbo i två år nu och har aldrig ångrat att jag köpte den även om den kostade mig mer än 20 papp. Visserligen har den inte ens gått 9000 mil, är bra trimmad och med larm, stereo, cd-växlare och allt. Jag tycker det är det bästa köp jag gjort!
            Svart chippad Uno turbo -90
            och illgul 128:a -74

            Comment


            • #7
              Det låter som ett bra köp, Josse! Jag har ju sålt min nu.. har fortfarande råångest över det hela. Så kan det gå om man låter ekonomin styra för mycket! Ibland gör man riktiga tabbar helt enkelt.

              Som Åke Borglund (Teknikens Värld) en gång sa: Det finns bara 2 dåliga bilaffärer; bilar man sålt och bilar man inte köpt!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                från 1000 kr sedan svagt stigande...

                ...var en lite elak kommentar inför teknikens världs senaste sommarbilsreportage, de skulle köpa en typisk 80-talsbil o uno turbon var med på någon rad
                det är bara att behålla..så syyynd
                Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                http://fiatpanda.wordpress.com/

                Comment

                Working...
                X