Announcement

Collapse
No announcement yet.

Limited Edition #243

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Limited Edition #243

    Börjar bli dags att utnyttja det nya subforumet. Så här här kommer den.
    Köptes i februari 2005 har jag för mig, möjligtvis mars...
    Blev lite småpill och liten service på en gång, nån/några månader senare blev det dags att klämma ur lite mera kräm.
    Tryckte i ett Gtec chip, Forge återcirc dump, Supersprint catback (OE var sönderrostat), nya stift/filter m.m. Monterade en PRV parallellt med EBVn, låste det hela på 1.2 bar. Bänkning blev det dock inte förrän i september, då den gav 249Hk och 337Nm.
    Under sommaren så hann jag med byte av aux-remmarn och div. hjul/rullar och ventilkåpa bl.a.
    Under vintern var planen att vissa grejer skulle åtgärdas och andra grejer uppgraderas. Prio 1 var tidigare bromsar, men efter att plockat isär de och gjort rent och smort upp så lade jag dem på is ett tag.
    Istället märkte jag att en pinnbult till grenröret var av samt att jag fortfarande har ett tändstift som är svartare än de andra. Kommit fram till att det mycket väl kan vara insugspackningen som är defekt, så det ska åtgärdas.
    Förutom dessa reparationer så tänkte jag slänga i en större bensinpump, ny IC, flytta på batteriet/nytt batteri samt om tid/pengar finns gå på bromsarna.
    Hitills har jag mest hunnit med servicegrejer som olja osv. samt monterat pumpen. ICn är beställd och på G, packningar till insuget är även de på G så lite ska det väl hända.

    Så här står den nu, och har stått sedan slutet på oktober. (Dåligt ljus i garaget f.n.)


    Plockade ur stolarna för att äntligen slita ur resterna av den avskyvärda telefon som satt i bilen tidigare. (Gammal Nokia GSM till salu ;-) ) Tänkte även gå över stolarna med en omgång läderjox.
    Har även en fix liten display att montera, från Niel på FCC UK forumet.

    Bilen ser inte riktigt ut som en LE, då jag har helsvarta stolar. Det enda kosmetiska som är ändrat förutom det är att den numera saknar FIAT märket bak. Bytte även ut sidoblinkers mot rökfärgade dito. Omlackering av huven samt borttagning av FIAT märket fram är planerat. Dock känns det viktigare med en maskinellt 100%-ig bil, så det blir inte förrns det är dags för påställning, tidigast.
    Har på tok för många ideer i förhållande till tid och pengar, men det är väl inte helt ovanligt...

    Panda 169

  • #2
    Schyst det här Jim

    Vi diskuterade tidigare om att vridmomentet låg lite lågt. Kanske finns ett samband med det problem som du hittat på bilen.

    Har du köpt PRV av ArmVal?
    Var sätena svarta från fabrik?
    Ska du satsa på en frontmonterad IC eller uppdatera den befintliga? Märke?
    Själv kör jag med G-tec och 3G skivor fram med Carbotech belägg. Ska även montera kylslangar till våren.
    Kepan var snygg, vill ha en sån
    Last edited by Freddan72; 3 January 2006, 20:12.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Kepan är underbar! :-)
      Jo, PRV från ArmVal. Köpte bilen begagnad så jag vet inte om de var svarta som std. Trodde nämligen inte man kunde få en LE med helsvarta säten. Det är ju även svart i baksätet.
      IC monteras i fronten, hakade på gruppköpet på FCC UK forumet. £427 inkl. frakt och moms/VAT.
      Vart fick du tag på 3G skivorna?

      Panda 169

      Comment


      • #4
        Köpte dem hos Pean Sweden. Har glömt av vad jag betalade, över två papp var det i alla fall.
        Mycket meck med att få dit ICn?
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          Det får vi se, den har inte kommit ännu. Men skickas i dagarna. Denna: http://www.proalloy.co.uk/cgi-bin/si...17&id=proalloy

          Tänkte växla några fler ord med herr Stacke/Pean senare, när det verkligen blir dags för bromsar. 2 tusen för ett par skivor, eller för både fram och bak?

          Panda 169

          Comment


          • #6
            Hittade räkningen från Pean. 2800 för två framskivor. Huga mig vad dyrt.
            Front ICn ser schyst ut (hittade tråden på FCCUK), alla slangar och monteringspryttlar medföljer i kittet plus mont.anvisning. Ska du satsa på ett nytt filter eller köra med boxen?
            Last edited by Freddan72; 3 January 2006, 20:53.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              Det blir boxen tills vidare, har ju funkat kanon hitills. Har en plan med ett Saab 900 T16 filter, dock kräver det lite arbete. Men det kommer.

              Panda 169

              Comment


              • #8
                Skön kärra!!
                Jag tycker om den LE-gråa färgen! Var nära att köpa en sån när jag var på tysklandsjakt.

                Bromsskivor:
                Bara en påminnelse om att man kan köpa direkt från 3G i england som jag gjorde i ett fccuk-gruppköp. Pris för framskivorna utan frakt är 1700-1800 SEK.
                Så om du kan lösa frakt på något smidigt sätt är det värt att kolla upp.
                http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...8&highlight=3g
                Annars kanske det är trevligt att stödja mr Pean såklart...

                Jag tycker inte du ska ta bort FIAT-märket fram... den är ju så fin. Glänser av krom oxå. :-D
                Men den där bak ser för sorglig ut nu... blek och tråkig. Jag ska nog oxå ta bort den.
                Coupé 20VT LE -99 Svart
                Camaro V8 1LE -14 Röd
                Huracan V10 610-4 -14 Grå
                Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                Comment


                • #9
                  Märket fram lackerade jag om i väntan på omlackering av huv, i "da Vinci metallic" så det passar bilen, slipper i alla fall den blek blåa färgen som var där innan.
                  Är också väldigt förtjust i den här grå färgen, mycket tacksam att hålla efter också. Bra för en latmask som mig ;-)

                  Panda 169

                  Comment


                  • #10
                    Ett tips är att börja med att byta till riktiga belägg fram.
                    Det ger en otrolig skillnad.

                    Jag har aldrig upplevt någon fading, what so ever. Trots flera varv på Spa och Nürburgring.

                    Dock har jag lyckats slå mina skivor men gör man det så får man ju en bra anledning till att byta
                    Porsche Boxster S 2002

                    Comment


                    • #11
                      Skivorna håller nog inte sommaren ut som det ser ut nu, ens på väg. Så till slut blir det nog både skivor och belägg, samt bromsvätska såklart.

                      Panda 169

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by TobbeC
                        Trots flera varv på Spa och Nürburgring.
                        Tell us more, tell us more! *nudge nudge* ;-)
                        Coupé 20VT LE -99 Svart
                        Camaro V8 1LE -14 Röd
                        Huracan V10 610-4 -14 Grå
                        Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                        Comment


                        • #13
                          Ser ut att bli en stilren kärra, det gillar jag! Hoppas vi kan ses nåt i år.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Jo, har ju tänkt ta mig upp till nån Fiat fika/träff när tillfälle ges. Blir mer semester och mindre jobba i år räknar jag med. (Hoppas går ju ;-) )

                            Panda 169

                            Comment


                            • #15
                              Men den där bak ser för sorglig ut nu... blek och tråkig. Jag ska nog oxå ta bort den. [/B][/QUOTE]

                              fins metall märken på ebay, köpte ett me eldröd bakgrund
                              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                              S/y Mascot
                              S/y Rebell
                              20vT
                              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                              Comment

                              Working...
                              X