Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vägrar verkstäder Coupé service?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vägrar verkstäder Coupé service?

    Har hört från en polare att det är väldigt svårt att få sin Fiat Coupé lagad här i Sverige. Verkstäder vägrar helt enkelt att ta emot bilen, även Fiat verkstäder. Orsaken ska tydligen vara att bilen är för svårmekkad och att man inte har någon erfarenhet av bilen.
    Jag är väldigt sugen på att köpa en Coupé men om man måsta fixa allt själv på bilen så är det nog ingen idé.
    Någon som har nån erfarenhet av detta?
    Mvh Josef

  • #2
    Det där lär du nog inte behöva vara orolig för. Det är klart att om du går till den lokala Volvohandlaren och vill få något gjort på din italienska racer så lär de väl inte rulla ut röda mattan direkt. :-)

    Men nog finns det verkstäder som skruvar couper alltid, inte alltid billigt men inte behöver man skruva själv om man inte vill det.

    Här i Uppsala tex finns ju både MT-motor och Christos/Autokinito.

    Club Alfa Romeos "verkstadslista" är en bra start:
    http://db.alfaromeo.org/service/
    På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
    http://www.garaget.org/?car=63213

    Comment


    • #3
      Tackar för listan!
      Det jag skrev ovan gäller altså för Örebro trakten och för just Fiat reparatörer.
      Om inte modellen hade sålts i Sverige så skulle det väl inte vara konstigt men den såldes väl här, eller?
      /Josef

      Comment


      • #4
        Tjenare !
        Om du vill få saker bytt på en coupe så finns det ett väldigt bra ställe här i örebro !
        Har för första ggn i mitt liv lämnat in en bil hos en firma istället för att göra det själv, och killarna är både trevliga , seriösa och tar inga överpriser.
        Lyfta ur motorn och byta rem tar de 6900:- för. Helt ok trots allt. Vill du veta mer ...maila mig på toggea@hotmail.com
        mvh togge
        ¤TOGGEX¤

        Comment

        Working...
        X