Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ferrari wannabe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ferrari wannabe

    Lite nu och då dyker det upp mer eller mindre "pinsamma" vagnar på mobile.de. Vad tycks om denna? Det kan väl nästan bara vara tyskar som trimmar sina bilar på detta sätt.

    http://se.mobile.de/cgi-bin/search.p...4359&sprache=8

    (Maranello-scoop och häst i grillen :-) )

    /B
    Stilo & GSXR1000 Race

  • #2
    Nää, den var faktiskt enligt min mening väldigt läcker för att vara en coupé. Ferrari-märket i fronten var lite i överkant.

    Smaken är ju som baken
    /Tomas

    Comment


    • #3
      Vad betyder nu detta Bosse?

      Sitter du och letar efter en ny Coupe kanske?.... ;-)
      Stannade till vid Eurostop i Örebro i söndags, men du var ju inte där som du brukar... satans!
      Ja den var inget vidare. De går grundligt tillväga, tyskarna. Även när de hottar, tyvärr..
      Fast jag har sett ett par Coupeer med Ferrarihästen mitt på bakluckan - tycker faktiskt (smaken som baken..) att det ser jäkligt snyggt ut! Som om det skulle suttit där från början... Även om det är falskt skyltat tycker jag man kan ta det med en klackspark - alla (berörda) fattar ju att det inte är en Ferrari. Lite humor bara!
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Smaken är som baken

        En bil med en stegrande häst ska vara född i Maranello. Sådant skojar man inte om :-)

        Klart man kollar efter bil, det gör man väl alltid?! Det är otroligt vad mycket Coupé man får för pengarna i Tyskland. För ca 100-110 papp får man t ex en 99:ans plus eller LE som rullat 6000 - 8000 mil. Vad kostade en sådan vagn ny i Tyskland? Värdeminskning är bara förnamnet om de inte var VÄLDIGT billiga i inköp.
        /B
        Stilo & GSXR1000 Race

        Comment


        • #5
          Jo det är sant. Fast man får passa sig oxå, det finns gott om vrak. Kollade på en röd 98:a i Berlin vars skick var motsatsen till vad försäljaren sagt på telefon: kamremmen var INTE bytt, den hade gått 9500mil INTE 8000, den var INTE okrockad, allt satt lite snett. Sånt som inte syns på bilderna. Bara att åka hem igen - och runt 5000 spänn back!
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment

          Working...
          X