Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med elhissar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med elhissar

    Jag har problem med mina elhissar på passagerar sidan på min fiat uno. Den fungerar inte. Är det nån som har ett elshema eller liknande?

  • #2
    Det troligaste är att kablarna vid dörr-genomföringen gått av. Ta loss dörrsidan o kolla. Och ta fram lite mjuk ny kabel och några skarvrör..
    Lycka till!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Hej det är troligt vis kabel brott i någon av dörrarna, den kabel genom föringen är inte bra den klipper av kablarna dom borde ha en nivå skilnad på 10cm annars har jag kåpplings schema i pappersformat
      mvh. Anders

      Comment


      • #4
        Hehe, fler än jag som haft samma fel ser jag.
        Italienare är väl helt enkelt inte så bra på det där med kablar och kontakter...

        Comment


        • #5
          Tackar för tipsen! Men ett elschema till elhissarna skulle nog vara bra ändå. Nån som vill dela med sig?

          Comment


          • #6
            Lita på oss, det kommer funka. ;-)
            Sålde min verkstadshandok, annars hade man kunnat scanna. Men jag lovar, det är ingen fransk bil, elen är enkelt o logiskt uppbyggd.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Det är inte bara fiat som har problem med avbrutna kablar utan även dom bilmärken som ska `vara lite finare`typ mersa, audi, bmw har varit ute för det. för tillfället åker jag audi med famijen den har det felet men där är det centrallåset som spökar kablarna i v.bakdörr är av.

              Comment


              • #8
                Ska kolla tipsen!

                Comment


                • #9
                  Hej!
                  Jag har kopplingsschema slå en signal 070 397 80 26

                  mvh. Anders

                  Comment

                  Working...
                  X