Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mantorp 1.a Maj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mantorp 1.a Maj

    Tjena killar!

    Daniel Gabriel heter jag och jag "arbetar" just nu som Regionsombud för Västra Götalands sektion inom HONDAKLUBBEN.

    Jag tänkte bara kika in och säga hej samt kolla in eran sida. Jag hoppas ni dyker upp på våran bankörning på Mantorp den 1.a Maj i år. Vi har jämt grymt kul på Mantorp och det vore kul att knyta nya kontakter samt träffa nytt folk.

    Nuförtiden samarbetar vi växelvis med 200SX, Ford, Peugot och Subaru. Hittills har vi inte fått nöjet att köra ifrån några Italienare så det vore kul om ni dök upp

    Skämt åsido, ni får ha det så bra och förhoppningsvis så ses vi på Mantorp, eller en riksväg nära dig =)

    MvH//daniel gabriel
    *Speedy Gonzales On The Run*
    Regionsombud Väst - HONDAKLUBBEN
    Civic VTi HB -92

  • #2
    Tack för inbjudan!

    Tyvärr, de flesta av oss är troligtvis på Skokloster Slott 1:a maj, träffen för alla italienare.
    Hoppas det blir kul ändå!

    mvh Per
    Last edited by per; 24 February 2006, 11:35.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Info Mantorp 1:a maj

      Jag har fått info från Daniel om bakörning på Mantorp:

      Priset är 500 kr för en dag på Mantorp banan. I de 500 så ingår helt enkelt bankörning under 7 timmar, från 10-17. Vi har insläpp 7. Förarmöte ca 9 och vid 10 börjar körningarna. Vi delar upp dagen i lite olika pass, Rutinerade, Orutinerade och Lugna Timmen där omkörning är förbjuden.
      Såhär ser schemat ut

      10 - Rutinerade
      11 - Orutinerade
      12 - Lugna Timmen
      13 - Rutinerade
      14 - Orutinerade
      15 - Rutinerade
      16 - Rutinerade & Orutinerade

      Vi har ingen lunchpaus eller nåt sånt, enda pauserna som blir är 5min i slutet på varje pass då vi byter flaggvakter, annars är det fullt ös hela tiden. Det går till som så att bilarna ställer upp i kö och vi släpper ut ca 20-25 bilar samtidigt beroende på hur det ser ut på banan, om det är regnigt så är man ju lite försiktig och vill inte ha för många ute på banan. Sen rullar det på, när bilar kör in så släpper vi ut nya, och jag lovar dig att du behöver inte oroa dig för att inte få köra mkt.

      När du väl kommit ut på banan så får du köra så länge du vill, när du tröttnar så kör du in, och alla år vi har haft körning på Mantorp så har det jämt varit så att ca 13-14 så droppar folk av och åker hem, så vid 15-17 då körningen slutar så har man tillfälle att köra RIKTIGT mkt, det brukar nästan va tom med bara ca 10-20 bilar som är kvar, så du behöver absolut inte oroa dig för att få köra enbart en halvtimme, det har aldrig inträffat att någon fått köra så lite på våra träffar och det kommer heller aldrig inträffa så länge jag är med och sköter körningarna =)


      Det enda som Daniel behöver veta är hur många från Fiatklubben som vill vara med.

      Själv har jag alltid velat köra på Mantorp och funderar starkt på att åka dit. alx är du på?

      Mer info om banan här http://rejsa.nu/bana_info.asp?mantorp
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #4
        Jag statsar på Skokloster 1'a maj. Det kommer ju fler körningar på Mantorp.

        Passar även på att tacka för inbjudan och hoppas att få äran att köra ifrån er en annan gång

        PS. Jag hörde från någon att Honda's (Hondor?) inte alltid lyckas ta sig ända fram till banan
        Porsche Boxster S 2002

        Comment


        • #5
          Håller med Tobbe, Mantorp kan man köra på många andra gånger. Men det var en generös gest från Hondaklubben!
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Re: Info Mantorp 1:a maj

            Originally posted by Freddan72
            Själv har jag alltid velat köra på Mantorp och funderar starkt på att åka dit. alx är du på?
            Suveränt upplägg på bankörningen!!!
            Men jag fokuserar oxå på Skokloster. Nu har vi ju tjatat så om det hela vintern så då kan man inte banga. :-)

            Vi klämmer Mantorp en annan gång. Gärna då med Honda-gänget.
            Coupé 20VT LE -99 Svart
            Camaro V8 1LE -14 Röd
            Huracan V10 610-4 -14 Grå
            Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

            Comment


            • #7
              Tja killar.

              Jag vill först bara säga att det var Freddan som mailade mig med en förfrågan om Mantorp, jag knalla bara in här och tänkte säga hej, så det var inte min idé att bjuda in er så att säga. Inte för att jag har nåt emot er men rätt ska vara rätt, jag ska inte ha nån cred bara sådär utan att ha gjort nåt =)

              Tråkigt att våran och eran träff inträffar samtidigt, men jag önskar er Lycka Till på klostret och om någon dyker upp på våran träff så är ni hjärtligt välkomna.

              Ha det bäst och hoppas våren kommer snart till oss alla =)
              *Speedy Gonzales On The Run*
              Regionsombud Väst - HONDAKLUBBEN
              Civic VTi HB -92

              Comment


              • #8
                Trevligt med inbjudan, har sån lust att åka med coupén (den jag kommer köpa närmaste veckan) och ta med min Honda tokiga polare bara för att visa att en Integra inte klarar av en 20vT coupé!

                Skokloster är tradition ändå!
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Inte for att va son, men Integran smiskar dig vilken dag som helst om din polare kan kora =)
                  *Speedy Gonzales On The Run*
                  Regionsombud Väst - HONDAKLUBBEN
                  Civic VTi HB -92

                  Comment


                  • #10
                    Dani inte kasta sten i glashus
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Dani
                      Inte for att va son, men Integran smiskar dig vilken dag som helst om din polare kan kora =)
                      Du låter precis som min polare! Jag säger mindre snack mera köra! Må bäste bil/man vinna!
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Dani
                        Inte for att va son, men Integran smiskar dig vilken dag som helst om din polare kan kora =)
                        Den vanliga eller Type-R ?
                        Porsche Boxster S 2002

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by TobbeC
                          Den vanliga eller Type-R ?
                          Ingen av de klarar det varken på bana eller strippen!

                          http://homepages.tesco.net/~niall.mcmahon/integra1.htm
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #14
                            Hehehe, jag vill inte starta krig nu, som sagt, det e bettre att visa hur bra forare o bil presterar en att sitta o snacka, MEN, 15.1s po 402m med Integra Type-R? Vems mormor korde do hehe?

                            Snabbaste ITR (forkortning) har kort 13.9s med FULL interior och enda modd var avgassystem o R-deck, en original ITR ska iaf gora ca 14.5s. Men skitsamma det ler inte hjelpa hur mkt jag sager att Honda vinner =)

                            Jag kanner en snubbe som ELSKAR Fiat och speciellt Coupe, han har egt typ 3-4st o t.o.m han som E Italienare erkenner att en orig. ITR e att foredra.

                            Men det e bara att ta er till Mantorp eller non annan av vora bankorningar so kan vi meta tider

                            Ursekta stavningen killar, jag sitter i England just, utan sno, utan minusgrader men med non promille i blodet hehe, ha det best boys!!!
                            *Speedy Gonzales On The Run*
                            Regionsombud Väst - HONDAKLUBBEN
                            Civic VTi HB -92

                            Comment


                            • #15
                              Jag ser fram emot att testa min coupe (som jag ska få levererad vecka 10) mot en ITR! Denna säsong kommer jag köra orginal!

                              MVH
                              Almir
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment

                              Working...
                              X