Announcement

Collapse
No announcement yet.

Försäkring Coupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Försäkring Coupé

    Är det någon som har hitta några trevliga försäkringar på 20V alt 16V.
    Vad ligger dom mellan tummen och pekfingret.
    Wannabe Fiat åkare

  • #2
    Tja själv får jag punga ut med 9000 spänn helåret för min 20 V turbo på Länsförsäkringar. Helförsäkring. Över 25 år, bor i centrala Uppsala och gott om bonus dårå...
    På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
    http://www.garaget.org/?car=63213

    Comment


    • #3
      Drygt 12000 helförsäkring, full bonus i stockholm hos länsförsäkringar. Billigaste jag hittade.
      Har 3000 i självrisk. Väljer man 5000 så sjunker premien en tusing, har jag för mig. Och med tanke på att premien rusar mot 18-19' om man flyttar sig en bonusklass skulle jag i alla fall bli tvungen att sälja, så det kan ju vara en ide.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Dan the man> en polare sa att han såg en läcker röd 20vt vid en hydromack, är det din?
        /Peter

        Comment


        • #5
          Chorus: jepp, det stämmer alldeles utmärkt. :-)
          På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
          http://www.garaget.org/?car=63213

          Comment


          • #6
            min ligger på ca 4000 hel/år på ölands soken försäkring (tror de stavas så)
            Fiat Coupé Turbo
            Fiat Uno Turbo
            Lancia Delta Evoluzione 1

            Comment


            • #7
              Dan the man> aha.. är du ute och åker mycket? får väl se om jag ser dig nån gång så att jag kan köra ifrån dig
              /Peter

              Comment


              • #8
                SUSAB

                Hej

                jag betalar 12500/år för min 16v TURBO hos SUSAB. Då är det fria mil eftersom dom inte har några milsystem, sedan bor jag i "dyra" malmö så det gör väl sitt med ... men folksam ville ha 21000/år av mig ... jag är 28 år ....aldrig krockat ... hmmmm ... sjukt ! LF ville ha 18000/år av mig ... *suck* ......
                Coupé 16v Turbo -96
                Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

                Comment


                • #9
                  Vet någon hur det där med mil-uppgift funkar. Frågade LF, de sa att de litar på att den som kör inte ljuger... Jag litar inte på dem! Kan man bara säga 1000/år och vara glad? Eller kollar de med besiktningen om något händer? Försäljarna på försäkringsbolag verkar inte alltid ha full koll på vad de säljer......
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #10
                    Betalar 7500:-/år på TryggHansa. Rätt hyffsat för att räknas in i Stockholm. Fick sänkt i år när alla fick höjt.
                    Var nån ny bonus om barnen var försäkrade där.....
                    //Martin
                    Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                    Åker - Cheva Transsport -01
                    Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                    Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                    Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                    Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                    Comment


                    • #11
                      Re: SUSAB

                      Originally posted by Hatter
                      Hej

                      jag betalar 12500/år för min 16v TURBO hos SUSAB. Då är det fria mil eftersom dom inte har några milsystem, sedan bor jag i "dyra" malmö så det gör väl sitt med ... men folksam ville ha 21000/år av mig ... jag är 28 år ....aldrig krockat ... hmmmm ... sjukt ! LF ville ha 18000/år av mig ... *suck* ......
                      *asg* om man har en harley, måste man i praktiken ha immobilizer och godkänd skyddsbur att låsa in den i nattetid (enl susabs avtal)

                      det där med fria mil lät annars väldigt intressant...
                      Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                      Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                      Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                      http://fiatpanda.wordpress.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: SUSAB

                        Originally posted by Hatter
                        Hej

                        jag betalar 12500/år för min 16v TURBO hos SUSAB. Då är det fria mil eftersom dom inte har några milsystem, sedan bor jag i "dyra" malmö så det gör väl sitt med ... men folksam ville ha 21000/år av mig ... jag är 28 år ....aldrig krockat ... hmmmm ... sjukt ! LF ville ha 18000/år av mig ... *suck* ......

                        oj oj oj en malmöit på forumet

                        Vad kör du för bil hatter färg osv.?

                        Man kanske har setts ute på stan.
                        före detta coupe trimmare
                        pimpig cadilacc deville
                        Sv1000s C-Ö

                        Comment


                        • #13
                          Malmö ....

                          tjenis, jupps ja bor i malmö ... har precis införskaffat mig denna juvel den 23 augusti ... alltså i fredags fick ja den ... den är gul o grymt välhållen ... ett äldre par som ägt bilen sedan 97 .... mkt fin o så kommer den förhoppningsvis förbli ... ska ha den avställd under vintern ...

                          Så e de du som kör som en gnu ... en svart ? Såg en sådan utanför Nöjesmagasinet vid värnhemstorget ... ? Nåja ... kunde vara kul o träffa andra som har samma bil i Malmö ... eller ?

                          Hälsn.

                          Rolle
                          Coupé 16v Turbo -96
                          Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

                          Comment


                          • #14
                            jag har frågat mitt bolag ang milantal o de har sagt att om de misstänker att bilen har gått mer än angivet o om de kan bevisa det så kommer det att tillkomma högre sjkälv risk då olyckan är framme, typp 10000 eller nåt (fick aldrig raka besked), hon förståd att man inte kunde förutse hur långt man skulle köra o därmed denna svar, alltså är det mycket gråa zooner när det gäller detta
                            betalar för övrig ca 12000:- om året...

                            Comment


                            • #15
                              tur...

                              tur att man inte blir skyldig ngt retroaktivt som med bostadbidrag eller ngt! kör 3500+ per år.. men tror det står 1500 i försäkringen :P den är dyr ändå tycker jag.. drygt 4000/år för den näst billigaste fiaten som går att köpa i sverige? vad tror dom? att jag tar ur barnstolarna och kör streetrace på nätterna?
                              Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                              Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                              Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                              http://fiatpanda.wordpress.com/

                              Comment

                              Working...
                              X