Announcement

Collapse
No announcement yet.

2.5 rakt rör

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2.5 rakt rör

    Hallix på er i regnet..

    .. om man nu skall slänga på ett 2 punkt 5 tums snöre, vad är det då som gäller.. köpa en ljuddämpare och 2 meter rör på micro, eller skall man köpa nåt som är "anpassat" till just en Uno snurbo? .. har tidigare kört lancia a112 abarth med rakt 2.5 tums rör.. en mycket smarrig ljudupplevelse i coupen vill jag lova.. mums..

    ..detta kanske jag har frågat förrut, men frågar igen, om man nu skall byta dumpventil, såg att nån skrev att han gjort det, vilket märke och modell skall han då ha, och vart kan man köpa den ?

    Mvh Max

  • #2
    Halloj... Är du händig och vill komma billigt undan, bygger du systemet själv. Jag har ett hemmagjort system på min bil (dock inte byggt av mig), med en burk längst bak och dubbla utblås. Mullrar fint! Vill du ha ännu bättre föde ska du också ha 2,5" från turbon. På det hemmagjorda systemet jag köpte, hade första rördelen från turbon används och därefter var det 2,5" hela vägen. Byggaren hade i det fallet köpt hela främre röret från skroten (för 1500kr...) och sedan behållt de två röret direkt från turbon och kastat resten.

    Kan inte uttala mig om hur bra anpassade system är till uno, de är säkert bättre än hemmabyggda, men man får ju gå efter plånboken.

    vad gäller dumpventil så använder jag en "Grupp-A" dump som kan köpas från Dalhems, kostar 1300kr, men man kan säkert köpa en billigare som fungerar minst lika bra. Tips: Jag hittade min dump på nätet, aldrig använd och till priset av 500 kr. Leta på olika forum och liknande!
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

    Comment


    • #3
      Tack för ditt svar Putt..
      .. det får nog bli ett hemmabyggt.. jag har kompisar som har svets och doningar, får tvinga dem..

      .. vad det gäller dumpventilen, har du fått nå kvitter i den ?? :-)

      Comment


      • #4
        Röret som du sätter dumpen på är väldigt smalt i in- och utlopp, och det löser du helt enkelt genom att borra hålen större. Ju större desto bättre. Jag gjorde så och då blev det rejält ljud i dumpen. Lycka till!
        Fiatlös

        ___________________

        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

        Comment

        Working...
        X