Announcement

Collapse
No announcement yet.

Värmepaket.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Värmepaket.

    Jag har ett problem med mitt värme paket i min punto mk1, är det någon som har en beskrivning på hur man plockar bort instrument panelen för att byta värmepaket.

    Skulle vara tacksam för lite hjäpl med denna uppgift.

  • #2
    Kylarcement

    Hej.

    Visserligen är frågan ett halvår gammal, men jag kan ju skriva ett litet inlägg i alla fall.

    Mitt värmepaket läckte kylarvätska så att rutorna påminde ganska mycket om en scen jag minns från filmen "titanic", dvs de immade igen på nolltid så snart man försökte få lite värme i bilen.

    Efter att ha undersökt hur jobbigt det är att byta värmepaketet på egen hand jämfört med vad det kostar att få det fixat på en verkstad insåg jag att jag valde mellan pest och kolera.

    Den sista verkstan jag var på föreslog att jag skulle testa att hälla en burk kylarcement i systemet och se vad som hände därefter. Jag gjorde så och sedan tog det ca två veckor med fullt ös på kupévärmefläkten innan lyftkanalerna bakom instrumentpanelen hade torkat upp så pass att det slutade imma igen på rutorna. Nu, två månader senare, har jag ingen antydan till läckage i värmepaketet längre.

    Jag vet inte hur länge detta håller eller ens om det är en lösning som bör rekommenderas, men än så länge är jag helt nöjd med resultatet i alla fall.

    Comment


    • #3
      Obojjj!
      Du verkar ha haft samma fel som mig,men själv har jag inte orkat göra ngt åt det...än!
      Men ska prova med kylarcementoch se om det hjälper även mig.
      Men blev det blött ngnstans inne i kupen då?Varken luktar kylarvätska eller ser att det läker inne ngstans på min.
      Men likförbannat så ser det ut som man hade en porrmobil när man är ute och åker.

      Comment


      • #4
        oooh, aldrig kylarcement, nästa gång du ska byta ngt i motorn, vattenpump eller dyl. kommer du förstå varför. Täpper även lätt igen kylarkanalerna mellan topp/block om det är lite avlagringar sen förut.
        Fiat Punto GT - Turbo for fun

        Comment

        Working...
        X