Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kontakt annons... Coupé i Götet sökes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontakt annons... Coupé i Götet sökes

    Du: Blå Coupé
    Jag: Svart Alfa 75 Turbo
    Var: Lundbytunneln
    När: Idag (17/7), runt 17:45

    Du kom farande i vänsterfilen och jag tänker "Oj, vilken fin Coupé" sitter och kollar och tycker att det verkar vara nåt skumt med den, den ser aldeles för orginal ut på nåt sätt, passar inte körstilen liksom... Och i nästa sekund brakar det lös... Gött ljud som hörs högt och tydligt in i min bil och ett rökmoln som skulle passa i vilken film om första världskriget som helst... :-)
    Jag gasar med på femman en bit bakom och försöker få en upfattning om hur fort den går egentligen... Jävligt fort..

    Saktar ner litegrann för jag har lärt mig den hårda vägen att grisarna brukar stå och skjuta i tunnelmynningen... Ser att Coupén svänger av åt samma håll som jag skall och jag lägger mig bakom vid rödljuset, det hejas och jag hejar tillbaka...
    Vid grönt så fattade jag inte att det var plattan i mattan som gällde så Coupén bara försvinner... som skjuten ur en kanon... jag blev helt ställd, har inte sett en framhjulsdriven bil axa så jävligt förut...

    Nu blev jag ännu mer sugen på en Coupé... *surar*

    Vem var du?
    /Mats Strandberg

    Alfa Romeo GTV -77 (Tävlingsbil)
    Alfa Romeo 75 Turbo -87
    Alfa Romeo 155 V6 Sport -96
    Alfa Romeo 164 3.0 Super 24V -94

  • #2
    Världen är ju liten...det råkade inte vara Coupen som var med i senaste Bilsport kanske ? I tunertestet ? Trimmad av GIK, blå och från Göteborg (tror jag)
    Fiat Coupe 20v Turbo -00

    Comment


    • #3
      Funderade också på det faktiskt...
      Tror jag skall ringa Petr på GIK och fråga, han borde ha kollen... ;-)
      /Mats Strandberg

      Alfa Romeo GTV -77 (Tävlingsbil)
      Alfa Romeo 75 Turbo -87
      Alfa Romeo 155 V6 Sport -96
      Alfa Romeo 164 3.0 Super 24V -94

      Comment

      Working...
      X