Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ville bara meddela att...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ville bara meddela att...

    Ville bara meddela att man gång efter gång slås av hur denna modell av Fiat Coupe :
    * Går fort och undan som få
    * Är snygg som få
    * Har dem där "känslan" som få

    Hur kan någon vara till salu igentligen frågar jag mig? Inte kan man i sina sinnes fulla bruk sälja en sådan här härlig bil... :-) (Nu är det visserligen knappt några till salu heller vad jag har sett iofs...)

    Är det någon som har testat att byta chip på sin 20 V Turbo hos http://www.itsfun.nu/service.html förresten?

    /Har kollat med dem och tyvärr hade de inte chip till Fiat coupen, synd.../
    Last edited by Dan the Man 13; 21 July 2002, 09:37.
    På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
    http://www.garaget.org/?car=63213

  • #2
    Dan

    i 90% av fallen när du chipar Fiat Coupé så går dom sämre!
    Så skit i chip.. Det är mit råd...
    /Jimmy
    mvh Jimmy Särås

    0736-996 993

    Comment


    • #3
      Jo verkar lite vanskligt det där med chip på Coupen...

      Man får väl småputsa på prestandan på annat sätt kanske... :-)
      På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
      http://www.garaget.org/?car=63213

      Comment


      • #4
        Re: Dan

        Originally posted by Särås
        i 90% av fallen när du chipar Fiat Coupé så går dom sämre!
        Så skit i chip.. Det är mit råd...
        /Jimmy


        Konstigt att alla bilar som inte är din fiat ska gå dåligt om man gör ngt med dem?????

        Dan the Man 13.......
        Läste ett utlåtande om en kille som hade chippat sin bil via BSR ( som tydligen är ett av sveriges seriösaste chiptillverkare). Han var MYCKET nöjd !!!
        Givetvis ska du lägga ner dina pengar på allt annat först. Typ, Ordentligt luftfilter samt ett avgassystem som släpper ut avgaserna ! Efter det kanske en större intercooler.....sedan är det dags att ge sig på programvaran i bilen...kanske !
        Som sagt är det oftast pengarna som styr. Och bara för att man köper dyra prylar behöver man inte köpa "bra" prylar !!!!!! Så forska, fråga och läs allt du kommer över innan du bestämmer dig för ngt. Det kan löna sig i längden.
        Mvh Togge !
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • #5
          Re: Re: Dan

          Originally posted by Togge
          Konstigt att alla bilar som inte är din fiat ska gå dåligt om man gör ngt med dem?????

          Visst är det!
          /Jimmy
          mvh Jimmy Särås

          0736-996 993

          Comment


          • #6
            *asg*

            Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
            Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
            Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
            http://fiatpanda.wordpress.com/

            Comment


            • #7
              Togge

              Har jag chip i nån av mina bilar!?

              Bara undrar.....

              Du kanske vet nåt jag inte vet...
              /Jimmy
              mvh Jimmy Särås

              0736-996 993

              Comment


              • #8
                Re: Togge

                Originally posted by Särås
                Har jag chip i nån av mina bilar!?

                Bara undrar.....

                Du kanske vet nåt jag inte vet...
                /Jimmy
                Närå !! Det är du som är djävulen !! ;-)

                Dumt av mig att hacka på dig här på forumet. Det ber jag om ursäkt för....... Men jag har aldrig sett ngn mer än du som skriver ner allt som har med trim och dylikt att göra på det viset du gör , ibland. Du vet att det finns bra grejer att komma över till coupen. Fast de kanske räknas in på de kvarvarande 10% på din 100skala. Bara man inte tar det första bästa man hittar för då kan det som sagt bli en dyr affär. Ser för övrigt fram emot att se den gröna pastaracern på en dag på strippen nere i Mantorp !!!!! Givetvis med ett tidkort liggandes på passagerarsätet. Väl mött....
                ¤TOGGEX¤

                Comment


                • #9
                  Togge: Törs man fråga vad du har gjort på din Coupe för att få än mer fjutt på den? Några tips på bra produkter/företag att dela med dig av här i forumet? :-)

                  Ett Supersprint system är hur som helst prio numero uno på min Coupe. Är det förresten någon som testat att använda deras system där man tar bort mellersta ljuddämparen och ersätter den med "raka rör"? Har gjort det på en alfa 155:a förut och det lät högt och grymt på den i alla fall... ;-)
                  På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
                  http://www.garaget.org/?car=63213

                  Comment


                  • #10
                    Togge

                    Jag kommer inte att vara på Mantorp.

                    Kommer bara att vara på Lazzat evenemang med mina bilar...

                    Möjligen Alfa 156:an på Valåkra med alfapower gänget men annars blir det inget...

                    Har fult upp med Lazzat aktiviteterna...

                    Så nej inget tidskort på 402meter ännu...
                    Blir först nästa sommar...
                    Kör för övrigt bara med 0,8bar just nu igen...

                    Får se när det kommer upp till 1,5-1,8 igen! :-D

                    För grejerna är gjorda för lite efekt nu...
                    Körde som bäst på 201 meter: 9,007 @ 137,208km/h, 60 feet: 2,422 och det med 0,8 bars laddtryck datum på tävlingen var: 02-07-11 klockan 21:41.....

                    Så efekt finns där det med hjulspin på 1:an & 2:an finns på film att hämta...

                    Allt det utan Chip! :-D

                    Visst fins det bra grejer till Coupén...
                    Men inga kända universal chip har fungerat tillfredstälande vad jag hört...

                    Har för mig att PärC inte var så nöjd med chipet han heller Fadi är inte så nöjd han heller då han fick piska av en Nissan 240SX på 201meter/402meter...

                    Så inget chip jag har hört tallas om är bra...
                    Men för att vara säcker skrev jag 90% för ett chip måste fungera på Coupén tycker jag...

                    Men så länge ingen vissat broms papper och tidskort på en Coupé som vissar att bilen enbart med chip blivit snabbare, då ger jag mig...

                    Men vad vet jag...


                    Men det finns bra trim!
                    Avgassystem = UppsalaAvgasTeknik (mycket bra priser och bra service och framförallt bra sportsystem som går att få i rostfritt)

                    Luft filter = K&N (Oppen air, se sedan till att du får mycket luft till det oxå)

                    Öppen vevhus ventilation (en detalj som jag tycker är viktig då den rädar turbon och man sliper få olja i slangar& rör som jag inte vill ha olja i sedan så sliper det bli övertryck eller dylikt i vevhusen)

                    Dumpventil (antingen en från EVO6 dump eller en bra öppen dump)

                    Bränsletrycksregulator (En stälbar variant och då inte den biligaste som man finner)

                    Detta är dom naturliga modifikationer som jag rekomenderar alla att ha på sinna Fiat Turbo Coupé!

                    Så det finns trevliga trim detaljer men cihp... Nej.. :-(

                    Togge har du chip?
                    Är du nöjd? Om ja vart köpte du det?

                    M.V.H Jimmy Särås
                    mvh Jimmy Särås

                    0736-996 993

                    Comment


                    • #11
                      Re: Togge

                      Nej !!! Inget chip på min coupe. Skulle kunna tänka mig ett unichip i framtiden, för det är ju egentligen en programmerbar box som man finjusterar in på rullande landsväg! Man kan med andra ord ha bytt turbo, spridare, luft in, avgas....u name it . Innan man justerar in det på rullande. Det finner jag som en lösning om man inte har råd eller kunskapen om ett riktigt programmerbart sprut.För det är ju vad man egentligen vill ha.....men det kostar ju en slant.

                      Med liten plånbok men med bra kontakter över prylar samt kunskap förblir jag en som mekar och micklar in i det sista med saker som "ska" gå att få dit.... efter ett gäng modifikationer !!
                      Jag skyndar sakta med mina ändringar... tyvärr. Men det som händer just nu är att den nya fronten är i sin slutfas.Och i och med det så får den nya helalu.interollen plats (680*250*60mm). Ett Green Cottons största konfilter(snubben som gjorde K/N-filterna kom i konflikt med sina arbetsgivare,drog, startade ett eget bolag för att göra bättre filter) det hamnar där org.interollen sitter idag. Sedan när jag får tid ska ett 3"avgas byggas av mig såklart!

                      Jag har ännu ingen aning hur dessa ingrepp kommer att påverka bilens karaktär, men jag lovar att meddela detta senare. Målet är att få den att harmonera med det som finns innan jag börjar att höja laddtrycket !!! Men det kommer att ske det oxå....
                      Mvh toggelito!
                      ¤TOGGEX¤

                      Comment


                      • #12
                        Togge: Kanske en sådan här liten effekthöjare på 3 tums system som du ska bygga då? :-)http://www.rakaror.o.se/SPORTAVGASSYSTEM.html

                        På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
                        http://www.garaget.org/?car=63213

                        Comment


                        • #13
                          Hmm...

                          Dan !!!!
                          Visste inte att det fanns med den utformningen !
                          Själv kommer jag att försöka att tillverka mig en kon upp till 3" på ca.25cm:s längd. Det ska tydligen öka gashastigheten genom systemet. Skulle tro att det är ngt liknande det som beskrivs där !!! Men jag kör med en sedan länge utprövad sak.....konröret !!!!!
                          Mvh T.
                          ¤TOGGEX¤

                          Comment

                          Working...
                          X