Announcement

Collapse
No announcement yet.

HjÄlp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HjÄlp

    Jag har problem med min Coupe.. När jag gasar fullt så vill motorn inte riktigt hänga med som jag vill :-)
    Den liksom hackar lite och vill nästan dö (känns som den styps) men om jag gasar lite lungnare så går bilen kanon och man känner riktigt när turbon kommer. Om jag har AC:n på så blir det ännu värre. Jag har haft bilen på service och grabbarna hittar inget fel på den. Är det någon som har haft samma problem eller har några tipps?
    HJÄLP!!!
    Kevin
    -= Fiat Coupé 16v Turbo Plus =-

  • #2
    Svartrycker?

    Chipad?
    /Jimmy
    mvh Jimmy Särås

    0736-996 993

    Comment


    • #3
      Den är helt orginal..
      Har bytt kamrem och bilen har nu gått ca 150 mil efter bytet. Ingen svar rök. Grabbarna på vekstaden kunde inte hitta något fel. Trodde det var tändstiften men dom är oxå bytta. Hade samma problem innan servic. Dom kollade även motorslitage men det såg helt ok ut. Bilen har nu gått 10.000 mil.
      -= Fiat Coupé 16v Turbo Plus =-

      Comment


      • #4
        Låter som du skulle kolla slangarna till turbon.. Kan vara spricka i någon!
        = Lancia Dedra Hf Integrale =

        Comment


        • #5
          Jo låter nästan som om det äcker luft nånstans...

          Men vad vet jag...
          Kolla med start gas efter turbon upp till insuget...
          /Jimmy
          mvh Jimmy Särås

          0736-996 993

          Comment


          • #6
            Drar den mycket soppa??

            Comment


            • #7
              Jag tror inte att den drar mer än andra?? 1,2 - 1,3 liter milen. Vad tänkte du på??? Jag har inte haft bilen så länge (sedan midsommar) så jag "känner" inte riktigt min pärla ännu :-)
              -= Fiat Coupé 16v Turbo Plus =-

              Comment


              • #8
                Jo nu är inte jag nån bilmek men det kan vara nån givare som känner av tempen o säger att bilen går lite kall o då får den mer bränsle o när du gasar så blir det lite för mycket o den hinner inte med?? 2 lambdasonden kan va på väg att ge upp,3 tändkablar ska man byta när bilen har gått 10000 mil...tycker jag...
                som sagt ingen bilmek så tar mig inte föe nån idiot om det inte är så;-) fösöker bara hälpa till.

                Comment


                • #9
                  Borde man inte se om lambasonden eller någon givare var trasig när jag hade bilen på service???? Ska best. nya tändkablar ialla fall :-) Jag trodde att man kopplade in en dator på bilen för att se "felmeddelande" eller något. Men vad vet jag om nyare bilar. Har bara haft gamla roliga bilar som Folkabuss -67, Hundkoja -68, Lada Niva -86, Simca Matra Bagheera -78. Så jag är inte bstskämd med nyare bilar..... // Kevin
                  -= Fiat Coupé 16v Turbo Plus =-

                  Comment

                  Working...
                  X