Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diablo,Fiat mm.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diablo,Fiat mm.

    Visste Ni att den första Lamborghini Diablon har knappar
    och reglage från Fiat Croma?Gäller 91-93.

    Man kan undra vad Fiat och Co.är på väg åt för håll.I Sverige så ägs agenturen av Handelshuset Sumitomo,ett annonymt Japanskt Investmentbolag,med en balansomslutning på runt 100 Miljarder dollar,ändå så verkar de inte alltför villiga att satsa pengar på Marknadsföring mm.Ingen Alfa 156 med i STCC tex,Niklas Karlson kör ju Vauxhall,med viss framgågng.

    I ETCC är det andra bullar med Larini och co.

    STILO är en kanonbil i mitt tycke.Det skall tydligen finnas en variant med samma femcylindriga motor som i Marea 20V,eller coupe 20V(Turbo).Det är samma motor
    som sitter i många Lancia modeller,tex Kappa Coupé.De motorer som sitter i nu känns för små,i övrgit så känns bilen mycket solid,och stor,säker lyxig mm,dessuton snygg(gäller dock 3 dörrars varianten).Någon slags Abarth verision lär också finnas,men inte I Svedala.
    Skriv och klaga till Cees De Reuter(VD)Italienska Bilimporten,och dessutom dottebolag till HundaiImp.

    Tack för ordet
    Mr.Hammond

  • #2
    Fast motorn i Stilo Abarth är på 2.4 liter istället för 2.0 tror jag. Som i Lancia Kappa 2.4 alltså.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Jo,det stämmer att den är på 2.4 liter.Men i stort samma
      motor.

      Det finns en til salu för 199"hos Maria Jonsson bil i Kalmar.

      Hammond
      Mr.Hammond

      Comment


      • #4
        ringde o frågade..

        marknadschefen för fiat, vad det var de gjorde egentligen, han verkade lite bakbunden, liiten budget . tex hade de bränt årets budget på stilokampanjen.. ngn utanför sthlm som sett den?

        Nu när multiplan äntligen kommer, tänkte de inte göra ngt åt det heller just.. det var för sent. öht verkade han tycka att ansvaret låg på fiat auto, som bara tillåter dom att importera de allra allra vanligaste modellerna.

        (kan inte fatta att de gör så här! Fiat har alla de egenskaper naturligt, som SEAT försöker pränta in i oss att de har i sina VAG-kloner, och trots att SEAT har sveriges mest missnöjda ägare (enl motormännens undersökning) lovar jag att de allre flesta skulle välja SEAT framför fiat vin en spontan fråga...)

        hmm... det som behövdes allra först enl honom var ca 20 åteförsäljare till över hela landet (ca 40 idag)

        så, gott folk, vad väntar vi på...

        den senaste lambon har knappar o luftmunstycken misstänkt lika dem i min punto ;P
        Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
        Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
        Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
        http://fiatpanda.wordpress.com/

        Comment


        • #5
          Ansträngd budget....

          Jag hörde ryktas (var det Jimmy som sa det?) att importören fått pengar av Fiat Auto till marknadsföring men använt dem till Hyundai (som de oxå importerar) istället.....

          Nån borde ha stryk isåfall!!
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Reklam Fiat(ALfa)

            Hur mycket reklam har man sett för Fiat,jfrt med Hondajj?Pruttreklamen med Gert fylking var ju kul(not!)

            Ser man några seriösa försök till reklam,så står Torvalla bil för det.Det var ju en viss uppryckning för några år sedan,men nu verkar luften gått ur det hela.

            Många som jobbade hos importören,som var bra har slutat.En kille jag kände gick till Lexus.

            Vart är dom på väg?Men det är väl enklare att sälja
            Huyindayy(kan alldrig lära mig stavningen)

            In Vino Veritas!

            Ciao!
            Mr.Hammond

            Comment


            • #7
              Måste ju bar tillägga att när jag provsatt en Lamborghini Countach så könde jag igen mig ögonblickligen eftersom många knappar var samma som i min dåvarande Fiat 131 supermirafiori

              De du, PER !
              Fiat for FUN

              Comment


              • #8
                Måste ju bara tillägga att när jag provsatt en Lamborghini Countach så kännde jag igen mig ögonblickligen eftersom många knappar var samma som i min dåvarande Fiat 131 Supermirafiori 2000 TC
                I övrigt inga större likheter, men det värmde ;-)

                De du, PER !
                Fiat for FUN

                Comment


                • #9
                  coolt!

                  :-)
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Prylar från billigare märken i Lambo,mfl.

                    Det är ett välkännt faktum att många superbilstillverkare använder prylar från billigare märken.
                    Fiat har ju en del att välja påÄven DeTomaso,Maserati mfl har liknande hyss för sig.

                    Det är kul när man känner igen var prylarna kommer ifrån,och vilka bilar det gäller.Tex Espada,har samma
                    framsäten som Fiat Dino.Kolla baklyktor på tex Pantera,Jalpa,Urraco mfl.Känner Ni igen dem?

                    DeTomaso Longchamp(Maserati Kyalami)har många delar från Ford.Kolla framlyktorna från Gamla Granada!

                    Kolla oxå ISOs bilar,FIDIA,LELE,Grifo mfl,balla bilar.
                    Mr.Hammond

                    Comment


                    • #11
                      Indigo

                      För att inte tala om svenska Indigo 3000 som hade bakljus från vår kära Fiat Coupe.. :-)
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment

                      Working...
                      X