Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polisen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Polisen

    Här kan du läsa om var polisen har sina kontroller på vägarna.

    http://www.police.se/PSUser/frameset...&pageversion=1
    Webbmaster på www.modsport.just.nu

  • #2
    Så dags nu... :-(

    Åkte på 1400:- i böter utanför Norrköping...
    /Mattias

    www.barchetta.se

    Comment


    • #3
      Om ni kör E4 förbi Linköping någon gång, ta det lugnt! Har aldrig åkt förbi något ställe där man ser fartkontroll lika ofta. Eller också gömmer de sig bättre på andra ställen....
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Var glad att du har lappen kvar, böta det är sånt man får leva med om man kör fiat;-) speciellt coupen. själv blev jag av med lappen i 4 månader i september förra året, otrevlig tid kan jag säga...

        Comment


        • #5
          Jodå jag är glad

          att jag har lappen kvar!
          Har varit av med den två gånger.
          Första gången gick det 113 på 70-väg, andra gången åkte jag motorcykel (gsxr1100) och fick ett snitt på 139 på 4 kilometer. Då var jag av med lappen i 6 månader. Och det var inte kul! Minns att det var på sommaren oxå...
          Men jag brukar resonera som så att man ska va glad om man klarar gränsen för körkortsindragning. Man har väl gjort sig förtjänt av lite böter då och då ;-)
          Men det känns bra surt att få böter när man ligger och glider på en rak och fin väg med bra sikt och allt. Är det inte bättre att de står vid dagis och såna ställen?
          Nåja... Gjort är gjort och jag kommer säkert åka på böter fler gånger.
          /Mattias

          www.barchetta.se

          Comment


          • #6
            Håller med dig, visst känns 90 o 110 rätt långsamt med dagens bilar oavsett märke, så man tycker att det borde räcka med en varning om det har gått fortare på sånna vägar när det äe LITE trafik, att blåsa förbi alla i 150km/h när det är mycket trafik är osmart o direkt farligt även på motorvägen.
            Gasa med förstånd, tyvärr lyckas jag inte alltid med har gjort en förbättring ....

            Comment


            • #7
              Körde 135 i snitt på 4 km utanför Linköping nånstans, med Uno Turbon (det hade varit 215 en bit innan..) men MC-polisen verkade mest imponerad och frågade vad för motor det satt i Unon... :-D "Är det 1600-motor eller?"
              -"Nä 1300 med turbo.."
              -" Å fan!"

              :-D
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Grymt sa grisen...

                Klarade du dig från böter då?

                En kille i barchettaklubben fick böter samma dag och på samma plats som mig. Han fick även böter för att han inte hade någon skylt fram.
                Surt sa räven...
                /Mattias

                www.barchetta.se

                Comment


                • #9
                  Nejdå, 1400 spänn och en prick i registret, som senare ledde till (tillsammans med en till prick) att jag förlorade kortet en månad i julas.. :-(

                  Så nu får man inte - t.ex. - övningsköra med nån på 5 år.... aaaahh!
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Ajdå...

                    Vet du hur det ligger till med prickar och sånt där, hur länge prickarna följer med osv.
                    Misstänker att jag ligger risigt till.
                    Skiiit oxå...
                    /Mattias

                    www.barchetta.se

                    Comment


                    • #11
                      Har blivit stoppad 3 ggr av polisen för fortkörning, 1 ggr med dragna vapen för de trodde att bilen var stulen eftersom jag inte såg att det var en målad polisbil och körde ifrån dem.
                      Har inte fått en böter eller prick. Har haft tur att de inte har råd att utrusta alla bilarna.

                      Pricken följer väl med i tre år.
                      //Martin
                      Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                      Åker - Cheva Transsport -01
                      Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                      Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                      Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                      Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                      Comment


                      • #12
                        Trodde det var 2 år?
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by novisen
                          Om ni kör E4 förbi Linköping någon gång, ta det lugnt! Har aldrig åkt förbi något ställe där man ser fartkontroll lika ofta. Eller också gömmer de sig bättre på andra ställen....
                          Östgötapolisen är ökända för sina "fartfällor"! Ryktet går att utländska tradarchaffisar har E4-an mellan Ödeshög o Peking (Norrköping) rödmarkerad på sina kartor.... Jag har oxå haft äran att få se mej själv o Alfan på video..... Kostade en "tusing"! Billigare att filma själv.....
                          Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
                          Volvo V50 T5 -05

                          Comment


                          • #14
                            Får man behålla filmen? Något borde man ju få för pengarna. :-)
                            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by novisen
                              Får man behålla filmen? Något borde man ju få för pengarna. :-)
                              Var alldeles för arg för att fråga.... och samtidigt glad för att jag hade "lappen" kvar! 139km/tim!! Tror att den snälle konstapeln bjussade på nåra km.... Detta hände -95, men jag minns det som igår:-/
                              Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
                              Volvo V50 T5 -05

                              Comment

                              Working...
                              X