Announcement

Collapse
No announcement yet.

verktyg till oljeplugg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • verktyg till oljeplugg?

    Är det nån som vet vad man behöver för verktyg för oljepluggen på en fiat punto (96)? När jag tittade och jämförde med en blocknyckel så såg det ut att vara 11 mm insex, men när jag försökte hitta en sån blev jag tveksam. Nån kan tipsa om var man får tag på ett lämpligt verktyg i Göteborg?

  • #2
    Re: verktyg till oljeplugg?

    Originally posted by jlo
    Är det nån som vet vad man behöver för verktyg för oljepluggen på en fiat punto (96)? När jag tittade och jämförde med en blocknyckel så såg det ut att vara 11 mm insex, men när jag försökte hitta en sån blev jag tveksam. Nån kan tipsa om var man får tag på ett lämpligt verktyg i Göteborg?
    Hejsan dom äldre mod +cupe´n har 12mm tror att det är samma lika på punton FIAT har nog köpt upp alla 12mm pluggar.och det är ju bra mindre antal verktyg men dra inte för hårt.

    Comment


    • #3
      ok, tack för det, det verkar ju stämma. Nån som vet om man kan få tag på ett enkelt verktyg som passar? Jag har bara hittat en sats med olika storlekar, för 169 kr på Biltema.

      Comment


      • #4
        Originally posted by jlo
        ok, tack för det, det verkar ju stämma. Nån som vet om man kan få tag på ett enkelt verktyg som passar? Jag har bara hittat en sats med olika storlekar, för 169 kr på Biltema.
        Biltema har två olika satser till spärrskaftet den ena 62mm lång 79:90 10-362 den andra 99:90 10-361

        Comment


        • #5
          Tackar! Hittade inte dom först, jättebra.

          Comment


          • #6
            Originally posted by jlo
            Tackar! Hittade inte dom först, jättebra.
            varsågod

            Comment

            Working...
            X