Announcement

Collapse
No announcement yet.

nån som vet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nån som vet?

    kom nyss hem från tyskland efter 36 timmars snurrande i olika bilhallar där nere.

    åkte speciellt ner för en coupe turbo 20v och det var ett ljud som irriterade maj som kanske är normalt! eftersom jag itne har kört eller hört en coupe innan så visste jag inte om det va normalt.

    det är precis när man lätt trycker ner gasen lite grann och när bilen står på tomgång, så låter det precis som något som tickar.

    nästan lika markant som man kan höra på tex gamla bmw bilar som inte har rätt på ventilerna. är det normalt att det låter så eller ska man passa saj för det!?

    hmm är på ett sätt mycket missnöjd att jag itne kom hem med bil idag! men samtidigt så kanske jag har sparat maj en massa jobb! tror tillochmed att bilen rullat mer än vad som stod på mätaren! stolarna var mycket slitna !

    nån som vet vad tickandet är !?

    och förresten vid vilket vartal ska turbon komma in på en original 20v?!
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

  • #2

    Vilken årmodell? Hur långt har den gått? (enligt mätaren)

    Det är mycket vanligt med spruckna grenrör på 20VT, och då tickar den .. framför allt när den är kall
    Grenröret är dessvärre mycket krångligt att byta :/

    Turbon börjar ladda strax under 2000 rpm, och den rycker till rejält nånstans vid 3000 rpm

    Var oljetrycket rätt? (3bar+ när du kör, ~2.5 på tomgång)

    Vad kostade bilen, och vilken modell är det?

    Jag har importerat två st 20VT nu (inte jag iofs, men det är jag som beställt dem och betalat för dem)

    Finns ganska mycket som kan vara värt att kollas på innan du köper en 20VT, men det vanligaste är somsagt att grenröret är sprucket.

    Jag rekomenderar också att du köper en bil med full service-historik hos fiat-verkstad, så maskinskae-försäkringen gäller om något går fel.

    Kolla om du har möjlighet att det går att tanka bilen i normal hastighet innan du åker hem med den, kolla att den inte läcker vatten om den har taklucka. Kontrollera att den är rostskyddsbehandlad, jag har sett bilder på 98r som har mer rost under än vad min croma från 89 hade.

    /Peter
    /Peter

    Comment


    • #3
      Coupe

      Om du ska ha en Coupe köp den på säljes sidan säkert sveriges finaste!!! Jag vet!! har kört den mycket går som en dröm pedant skött.

      Comment

      Working...
      X