Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oj,oj... :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oj,oj... :-)

    Har idag tillsammans med en polare byggt och monterat dit den största intercooler jag någonsin sett på en 20vt !!!!!
    Täcker upp hela hålet++ på den nya fronten som nästan är klar. Fick göra en del ingrepp , men inga större....fick kapa bort lite onödiga plåtbitar kanske !
    Måtten är H270mm, B60mm & L680mm utan (gavlar)
    Det kommer att finnas fler intercoolers framöver fast med 200mm i höjd!
    Så nu är det en lång väntan tills morgondagen då de sista rören och slangarna ska dras. Sen blir det ÅKTUR !!!!!!!!! Längtar redan....

    Ciao !!
    ¤TOGGEX¤

  • #2
    låter najs...

    själv ska jag snäcka dit ett avgas i veckan o får se om det blir någon skillnad i körningen.

    Är det förmycket begärt om du hade kunnat slänga upp en liten GDS (gör d själv) med lite bilder med mera hur du har gått tillväga för att få dit en ic.

    jag är väldigt sugen på att själv sätta dit en på min bil.

    Den lilla som är där nu är ju skrattretande felplacerad.
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

    Comment


    • #3
      Re: låter najs...

      Jag kan lägga upp ett par bilder på den. Men att göra en "How Too" vet jag inte om jag vill. Det finns för många olika intercoolers . Både i form och infästning.
      Och vad det gäller min interolle så var jag tvungen att göra en ny front för att få dit den. Och den lämnar bara 70mm kvar till backen, så att göra en som mig är väl inte så lyckat. Det blir nog att flytta den lite i veckan.
      Bilderna får tala om hur jag har gått tillväga. Ciao ! Togge !
      ¤TOGGEX¤

      Comment

      Working...
      X