Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köptips önskas. 850 special -71

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köptips önskas. 850 special -71

    Hej allihopa!

    Ny på forumet och med intresse för fiat, så har några funderingar.

    Har hittat en Fiat 850 Special -71 som verkar rätt okej.

    Mina frågor är som följer....

    -Nå speciella saker man skall kolla på vid köp? vanlig fel etc.
    - Vad är det för bultmönster?
    - Hur svårt är det att få tag på reservdelar och lullull till modellen?

    Tack på förhand!

    /Mvh Jimmy

  • #2
    Hej och välkommen!

    Vad det gäller reservdelar tror jag att det kan vara ganska svårt. Jag har en x1/9:a från -73 och jag handlar i princip allt i Tyskland.

    Vad det gäller bultcirkel så borde det vara 4x98 då nästan alla fiater har det .
    Vanliga fel är ROST på ALLA fiater från 70-talet , maskinellt är dom nästan oförstörbara.

    Om du ska ha tag på folk som är riktigt duktiga på äldre Fiatbilar tycker jag du ska prova den här länken:
    http://fiatclassicclub.se/
    JAG ÄR FIAT FAN, VA FAN ÄR DU?

    Min X1/9-sida


    Skaffa Firefox nu!

    Comment


    • #3
      Välkommen till forumet!
      Som sagt,kan vara lite svårt med delar i Sverige,men rätt som det är så dyker det upp lite prylar här och där från t.e.x gamla nedlagda bilverkstäder.Kom själv ihåg att jag köpte en fyndlånda för en tjuga för ngr år sen på en auktion.Fylld med brytare,kondesatorer och annat skoj till dels gamla Fiat-modeller men även Lancia.Tyvärr försvann allt i en flytt....
      Så lite spaning på nätet osv.kan löna sig.Annars har du Ebay där det dyker upp lite smått och gott regelbundet.

      Är själv lite sugen på en 850 Special,men helst ska den ska vara grön!
      Har grymma minnen från det man åkte med morfars halvblinda brorsa i mitten på 70-talet.Gubben använde aldrig mer än 3 växlar....full gas mest hela tiden på 2:an.Näsan i princip på instrumentbrädan...snacka om säkerhetstänkande!
      Ylade friskt i den lilla motorn...
      Aaah,det var tider det!!
      Lycka till med ev.köp!
      //Calle

      Comment

      Working...
      X