Announcement

Collapse
No announcement yet.

HjÄlp,hjÄlp,hjÄlp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HjÄlp,hjÄlp,hjÄlp

    Nu kom mitt första problem med coupe efter 3år :-(.
    Bilen tomgång liger mellan 2000 o 2500varav , det går knapt att köra bilen utan att den rycker o slår, bilen drar mer soppa o svart ryker jag måste tyvärr köra bilen fortfarande men det gör ont o stänga av den näe varvet ligger på 2500varv, ibland så pendlar varvet mellan 1700 o 2500 upp o ner. en kommpis som har jobbat på WAG sa att det är typiskt fel på deras bilar o att det är tempgivaren som går till insprutarna som har gett upp, mycket vanligt o har samma symptom som ovan, kan det vara samma fel på min????det tar 1vecka att få fram givaren till coupen så snälla hjälp.
    Bilen går förresten dåligt blev om körd av en nu Seat ibiza cupra på motao vägen flera gånger...vad är det för ful liten bil .. jag skämdes som fan men han måste ha varit nöjd att dra ifrån som serut att gå bra ....

  • #2
    Han i Cupran sitter nu hemma och skäms över att han varit så barnslig att han bara MÅSTE kört om den där sportbilen som bara gled fram helt coolt... :-)
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Tack det värmer, o det känns bättre men jag gled inte ....me måste säga att du har ryckt upp mig som F.n av nån konstig anledning,,,,,

      Comment


      • #4
        Är det ingen som har vad som felet kan va??? det sitter orginal chipp i bilen så det är inte chippet ifall det är några som funderrar.....jag tror att man måste nog förnedra sig o gå till andra forum eller vänta en månad på värkstan:-(

        Comment


        • #5
          Kanske?


          Kolla att anslutningen till luftmassemätaren (och alla andra el-anslutningar..) sitter fast. Om en sån lossnar skulle motorn gå på reservlåga så att säga, ungefär som din.
          Annars kanske nån slang lossnat, spraya startgas lite överallt med motorn på, där varvtalet stiger lite har man en läcka och motorn suger tjuvluft där.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Tack Per uppskattar det....

            Comment


            • #7
              Klart man gör det man kan.. Hoppas det löser sig! :-)
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                nu har jag byt temp givare o bilen går som en klocka....alltså ingen tjuvluft eller annat. tyckte att det var den var dyr (500:-) men efter det att bilen är normal igen som var den värt varenda krona ;-) tack alla som försökte hjälpa till...

                Comment


                • #9
                  Fadi

                  Hmmm kan det felet vart länge men inte lika mycket som det vart på slutet?

                  /Jimmy
                  mvh Jimmy Särås

                  0736-996 993

                  Comment


                  • #10
                    Ja jimmy jag tror det, bilen känns lite piggare (inte mycket ) men den känns bättre jag märker att den inte riktigt vill varva efter 5000varv så nu ska jag defenitivt satsa på grövre avgas.... Jimmy billrn rycker inte lika mycket svart längre bara pytte lite vid 6000varv. det ska bli kul o se om den går bätter.... föresten jimmy jag funderar på plana o porta toppen... vad tycker du +vad bör jag tänka på o göra ???tacksam för alla svar o från alla.

                    Comment

                    Working...
                    X