Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bankörning med TPC på Kinnekulle Ring lördagen den 1:e juli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bankörning med TPC på Kinnekulle Ring lördagen den 1:e juli

    Saxat från rejsa.nu:

    Turbo Performance Club bjuder in icke medlemmar till TPC för körning på Kinnekulle Ring lördagen den 1:e juli.

    Inled semester'n på `Kullen! Depåområdet (läs "Camping") tillgängligt redan på fredagen för er som vill ha en tidig start på dagen. Morgontemperaturen gynnar alltid bilarnas prestanda! Duschmöjligheter finns....

    Portarna öppnar klockan 08.00 och körningen inleds klockan 09.00! Vi kör fram till klockan 16.30 med ett lunchuppehåll på 30 minuter för funktionärer/fasta flaggvakter. Detta innebär 7 timmar körning!

    Kostnad för ickemedlemmar i TPC för att köra är 400:-. Ingen föranmälan, bara att dyka upp. För er info är TPC ej SBF-anslutna.

    Mer information inom kort på:
    www.turboperformanceclub.com

    Så det blir med andra ord att gå upp tidigt på morgonen om man ska vara där kl 08.00
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

  • #2
    Ligger bra och nära till mig. Jag är på! Kom igen nu flera coupéer!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Hmm..turbo performance club...är inte de massa insnöade volvofjorti...menar fanatiker..
      Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
      Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

      Comment


      • #4
        Originally posted by smOOth
        Hmm..turbo performance club...är inte de massa insnöade volvofjorti...menar fanatiker..
        Japp och därför är det extra kul att visa de vad en Fiat går för Smooth ska du oxå köra?
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Får se asså..vart rätt långa turer på sistonde..ska till tyskland på fredan me coupen, strax därpå anderstorp
          Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
          Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

          Comment


          • #6
            Originally posted by smOOth
            Får se asså..vart rätt långa turer på sistonde..ska till tyskland på fredan me coupen, strax därpå anderstorp
            Följ med och filma lite då, hade jag haft vägarna förbi dig skulle du få åka med mig om du publicerar en film här sen
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Originally posted by smOOth
              Får se asså..vart rätt långa turer på sistonde..ska till tyskland på fredan me coupen, strax därpå anderstorp
              Vad ska du göra i Tyskland? Köpa fulöl? Eller kolla fotboll?
              Coupé 20VT LE -99 Svart
              Camaro V8 1LE -14 Röd
              Huracan V10 610-4 -14 Grå
              Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

              Comment


              • #8
                yeah köpa lite öl, kolla vm-stämningen i ev. kiel där ja har polare för tillfället och köra fort som fan
                Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                Comment


                • #9
                  Varför skall det vara så långt till alla banor för? nästan 40mil från stockholm. Företagsfest dagen innan så det är väl kanske inte så lysande att åka till Lidköping eller vad det nu är det ligger, men ruskigt nyfiken på att prova de nya fjädrarna/däcken/dämparna/bakre länkarmarna. 40mil, 4 timmar och sedan en heldag på bana ,låter inte som en lysande ide om jag skall vara ärlig. :-( Kanske skall ställa in jobbkalaset.....
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by novisen
                    Varför skall det vara så långt till alla banor för? nästan 40mil från stockholm. Företagsfest dagen innan så det är väl kanske inte så lysande att åka till Lidköping eller vad det nu är det ligger, men ruskigt nyfiken på att prova de nya fjädrarna/däcken/dämparna/bakre länkarmarna. 40mil, 4 timmar och sedan en heldag på bana ,låter inte som en lysande ide om jag skall vara ärlig. :-( Kanske skall ställa in jobbkalaset.....
                    Jag förstår vad du menar alla banor ligger så långt bort men det är värt att åka en bit om det är heldagskörning. Jobbkalas låter kul också men man kanske kan dricka mindre och dra tidigare men vem klarar av det?
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      Jag har läst på rejsa.nu att de diskuterar huruvida de ska dela upp drifting killarna med de övriga (de som vill köra runt på banan och sätta bra tider). För mig är det otänkbart att köra samtidigt som någon driftar och sladdar på banan. Kinnekulle har en del dolda svängar så står någon på tvären är det stor chans att man smäller.

                      Jag hoppas de reder ut detta annars åker inte jag på denna bankörning. Istället har jag lagt upp en ny banträff den 31/7.
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Freddan72
                        Jag har läst på rejsa.nu att de diskuterar huruvida de ska dela upp drifting killarna med de övriga (de som vill köra runt på banan och sätta bra tider). För mig är det otänkbart att köra samtidigt som någon driftar och sladdar på banan. Kinnekulle har en del dolda svängar så står någon på tvären är det stor chans att man smäller.

                        Jag hoppas de reder ut detta annars åker inte jag på denna bankörning. Istället har jag lagt upp en ny banträff den 31/7.
                        Varför inte dela upp det i 2 klasser så när det driftas står vi som vill åka fort stilla... Inte orkar man köra 7 timmar i sträck. Tråkigt hur som helst om det inte blir av
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #13
                          Verkar som om de ska dela upp oss i klasser, de som vill drifta och vi som vill sätta bra tider. Som jag fattar det kör vi inte samtidigt då. Om det blir så är det mycket intressant.
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #14
                            Håller det så ser det lovande ut. Byt bara bromsoljan och bromsbelägg innan bankörningen. Jag körde med standard belägg förra året och det var inte roligt efter ett tag. Belägget börjar "smeta" och blir klart sämre. Det enda man kan göra är att ta ett kylvarv och inte köra många varv i rad. 10 minuter är okej för bromsarna.
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Freddan72
                              Håller det så ser det lovande ut. Byt bara bromsoljan och bromsbelägg innan bankörningen. Jag körde med standard belägg förra året och det var inte roligt efter ett tag. Belägget börjar "smeta" och blir klart sämre. Det enda man kan göra är att ta ett kylvarv och inte köra många varv i rad. 10 minuter är okej för bromsarna.
                              Jag har ny bromsvätska Motuls race vätska men beläggen är standard och rätt nya, bromsarna ska uppgraderas dock inte än, är beredd på att köra lugnt. Blir mitt första riktiga bankörning då.
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment

                              Working...
                              X