Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avstånd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Avstånd

    Nu är det mycket trafik snack men måste bara höra era synpunkter på att hålla avstånd till bilen framför.
    Har man en bil ända upp i baklucka så nära att du inte ens kan se nummerskyllten, jag bara undra vad tänker man på då? Ska han köra om eller igenom mig eller ska han föra mig av vägen. Blir rätt förbanad på sådana människor. Är det en trend som håller på att öka eller? Jag brukar tvätta framrutan mycket o länge om det är någon som ligger så nära.
    Webbmaster på www.modsport.just.nu

  • #2
    Jag bromsar...... men bara tillräkligt för att den bakom ska få hjärtat i halsgropen.
    En dutt på bromsen så det lyser och rumpan höjer sig lite.
    //Martin
    Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
    Åker - Cheva Transsport -01
    Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
    Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
    Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
    Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

    Comment


    • #3
      Senast detta hände var med en Volvo V40 T4 som la sig en halvmeter bakom, i 140.. Jag blev lite irriterad och stampade plattan i mattan (barnsligt, jag vet!)
      Självklart var den helt överjävligt trimmad... och min helt original... så vid 240 gav jag upp och släppte gasen - och den fula jävla V40:n drog förbi... :-/

      Lite imponerande dock.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Per du tror inte att han gjorde så med flit för att få dig att gasa o sen dra ifrån dig??? Drog han ifrån mycket eller?

        Comment


        • #5
          Absolut var det därför.. nja han drog väl aldrig ifrån, han bara låg kvar ett par meter bakom.. sen när jag släppte av gjorde inte han det, så han passerade.. men det är illa nog!! ;-)
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Fick en Ford Cougar i häcken i fredags. (den nya fula och inte den snygga 60-talaren) Tror gubben bakom ratten var nyfiken på vad det var för snygg gul bil jag rattade, och han kunde väl inte se Fiat-märket på lämpligt avstånd...
            Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
            Volvo V50 T5 -05

            Comment


            • #7
              Jag måste tyvärr säga att den inte behöver vara så trimmad, de går rätt så bra utan trim (som en coupe 16vturbo om inte snabbare)så såkonstigt var det inte ände....

              Comment


              • #8
                Men den har iallafall inte 220hk och 310Nm.. dessutom syntes avgasrör modell Stuprör baktill.. :-o
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Var det en silverfärgad kombi med en hör o häpna en gubbe bakom ratten så kan jag säga att jag var med om samma sak förra året på e4 norrut mot stockholm ....

                  Comment


                  • #10
                    Angående T4

                    Såna körde jag ifrån ganska enkelt med 164QV:n en 12v dessutom, italienarna hade väl inte druckit vin än när dom byggde motorn till min bil
                    Förövrigt så var det en "fjortis" i en Toyota MR2 VVTI som vart sur när han inte kunde köra ifrån 124:an i högre hastigeheter (i lägre skulle han inte ha en sportkeps ...haha) så han körde om på insidan när jag låg bakom en annan bil och skulle köra om, snacka om idiot.... Fast det var ganska lätt och hänga med när han försökte gasa längre fram
                    Pippigul 124SC -72

                    Comment


                    • #11
                      Helt rätt! Fiats 2.0TC ska man inte mucka med!
                      Argentan hängde lätt på en ny tysk Bmw 5-serie uppåt 210 förra sommarn, där gav han upp! Hehe..
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by per
                        Senast detta hände var med en Volvo V40 T4 som la sig en halvmeter bakom, i 140.. Jag blev lite irriterad och stampade plattan i mattan (barnsligt, jag vet!)
                        A far better method to get the fool behind you to wake up and smell the roses is to simply increase yourspeed gradually by 5kph, over about 3 minutes... 90-95 95-100 100-105 and then when he is still tailgating your, just lift off the throttle... DO NOT TOUCH THE BRAKES.. the fol behind will not realise that you are slowing down... gradually... and suddenly he will be right up your bumper, and shit his pants.....

                        Sure, stamping on the brake pedal or pulling the handbrake does this too, but my method doesn't annoy the fool behind, just humiliates them into backing off.... lets face it, you don't want to lure some fool into a road rage incident, or cause an accident do you...??


                        I call my methos a schumii.... as he used to do that to Aryton....

                        Ciao..

                        Mike.

                        Comment


                        • #13
                          när jag blir riktigt irriterad på någon som ligger för nära så saktar jag in och kör jättelångsamt ist, det får dem nog att fundera lite.
                          /Peter

                          Comment


                          • #14
                            Ja förstår inte folk som envisas o ligga 115 i vänster fil och vägrar byta fil o släppa förbi en de tar 10sek o byta fil släppa förbi ... brukar lägga mig nära dock inte så nära men så bilen framför hajar att ja vill om .. annars ere bara fälla fram stor skopan o skyffla av dom vägen skulle va skönt ibland ... men nån sån skopa har man inte att folk orkar irritera sig på att nån vill om förstår ja inte ere så jävulsk jobbigt o byta fil ? annan sak o ligga bakom då kan man inte direkt köra om på insidan ... ( på 110 vägg )

                            byt fil o skapa en bättre värld
                            Fiat Coupé Turbo
                            Fiat Uno Turbo
                            Lancia Delta Evoluzione 1

                            Comment


                            • #15
                              Jag blev skit förbannad på en idiot som låg ända upp i kofångaren jag hade ju bilar framför mig så jag bromsade först lite lungt ingen reaktion sedan tvärnitade jag det kan inte ha varit många mm mellan bilarna jag bara väntade på smällen han blev skit förbannad o började peka på huvudet osv så jag gjorde likadant han följde efter mig i ca en mil och in på mitt bostad område ända fram till dörren och kom springande och började skälla på mig att jag var en idiot som bromsade.. öh hallå får man inte bromsa då? inte enligt honom iallafall hade jag bara fått tag på min ratt krycka så hade jag nittat honom. Nu blev det en hetsig diskussion istället. Tur att man kan kontrollera sig i sådana situationer annar hade jag nog suttit i fängelse nu för mord.

                              Får man bromsa hur man vill??

                              Får man ligga hur nära man vil??

                              Om vi hade krockat vem hade fått rätt??
                              Webbmaster på www.modsport.just.nu

                              Comment

                              Working...
                              X