Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 7

    Tänkte bara presentera mig och mitt bygge "Shark 7".
    Bilen är en one-off, byggd från scratch med en Fiat 1756 TC från 124 sportcoupé. Motorn är modifierad med 132-kolvar, megasquirt insprut och tändning samt en garrett turbo med custom-intercooler. Även lådan och kardanaxeln kommer från 124-an.
    I övrigt är bilen en kompott av delar från andra märken. Chassit och karossen är av egen konstruktion och tillverkning, liksom inredning och stolar.

    Om det passar så kommer jag att försöka åka på någon av era träffar. Har kommit att tycka om Fiat av någon anledning....
    Attached Files
    Seven-clone med Fiat TC 2000 Turbo
    Fiat X1/9 -80 under modifiering.

  • #2
    Lovely!
    Vad väger han/hon?
    Mätt någon effekt?
    Varför 132-kolvar?

    Frågor..!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      läckert, jag vill se den på bana den som Togge och Björn ordnar. Titta under träffar.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Originally posted by per
        Lovely!
        Vad väger han/hon?
        Mätt någon effekt?
        Varför 132-kolvar?

        Frågor..!
        Vikt: 620 kg

        Effekt: 118...... minst ;-) (Skall köras på rullande landsväg i vinter.)

        Kolvar... från början hade jag nedsvarvade originalkolvar för att hålla kompet på rimlig nivå för turbo. Tror det var -1.8mm vilket gav 8,2:1 Men när laddtrycksmätar´n började nå högre höjder så började jag bli lite lös i magen så fort jag tänkte på varmkolv. Därför har jag bytt till 132-kolvar med komp 8.9:1 och mycket tjockare kolvtopp.
        Med programmerbart einspritz och bredbandslambda så kan jag nu ladda på bra utan att bli magsjuk.....

        / PC
        Seven-clone med Fiat TC 2000 Turbo
        Fiat X1/9 -80 under modifiering.

        Comment


        • #5
          En bild till:
          Attached Files
          Seven-clone med Fiat TC 2000 Turbo
          Fiat X1/9 -80 under modifiering.

          Comment

          Working...
          X