Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe 16 v turbo blödder....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Coupe 16 v turbo blödder....

    Hej alla,
    Har ett problem med min nyinköpta coupe 16 turbo, tänkte höra om ngn har lite tips.. För ca 2 v sen efter började motorn "blöddra", lät nästan som den gick på 2 cylindrar el nåt. Detta skedde bara vid gaspådrag, man kunde trycka lite lätt men väldigt försiktigt. Det hela började när jag gjorde en motortvätt, samt tankade på en bensinstation på orust efter stormen . Vet ej vilket som gav problemen. Har hört efteråt att det kan varit ngn skit i bensinen där efter översvämningen.. I alla fall, bilen slutade blöddra efter ngra dagar, lite körning o ny bensin, men den går inte alls lika bra som innan. Turbokicken är inte lika kraftig o den känns rätt slö!!! Har kört ca 100 mil sen problemen startade o den är fortfarande slö... HJÄLP!! Vad kan detta vara? Tacksam för tips!!

    Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

  • #2
    hmm motortvätt är ju då nästan aldrig bra...

    En motor är en maskin och den ska vara lite skitig. :-)
    På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
    http://www.garaget.org/?car=63213

    Comment


    • #3
      Sant.... men den såg för jävlig ut.... nu skiner den som en sol fast vad gör väl det när bilen går skit
      Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

      Comment


      • #4
        kollat så att du inte har massa vatten vid tändspolarna?
        /Peter

        Comment


        • #5
          Garanterat vatten vid stiften!
          /Jimmy
          mvh Jimmy Särås

          0736-996 993

          Comment


          • #6
            Givare har gått sönder vid motortvätt för en hel del Coupe-ägare.. Mycket vattenkänslig elektronik. Gör en felsökning!
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment

            Working...
            X