Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slutgiltiga inbjudan till FBG Motorbana den 15:e september!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slutgiltiga inbjudan till FBG Motorbana den 15:e september!

    Italian Cars & Toggex
    Bjuder in till Banracingkörning på Falkenbergs Motorbana den 15:e September kl.10.oo-17.00!


    Italian Cars och Toggex välkomnar samtliga med coupéintresse till en trevlig samkörning på Falkenbergs berömda motorbana.
    Tanken med detta är att alla ska få en chans att prova på bankörning utan press.
    Hjälp med spårval och bromspunkter kommer att erbjudas om så vill för de som känner sig osäkra !Under dagen kommer även ”street race med stege” och ”konbana” att erbjudas om tid och utrymme finns! Banan är hyrd inkl. all säkerhetspersonal!!!

    Vi vill även att alla ska få en chans att umgås , prata och ha det trevligt med likasinnade från coupéträsket ;-).
    Se fram mot en dag med mkt fina bilar, trevliga människor samt en hel del körning med era bilar. Detta är en chans att testa gränserna för vad er bil går för utan att riskera era medtrafikanter !

    Givetvis är andra bilar även välkomna med deras förare! Fast vid för många antal anmälda kommer vi tyvärr tvingas att sålla bland de anmälda och prioritera de italienska märket fiat och deras närmaste släktingar. Men ett antal upp mot 40st bör inte vara något problem att få plats med . Med andra ord så anmäl er och era vänner för en fantastisk dag på banan!


    Vad det gäller övriga som är intresserade men inte vill ta ut bilen på banan går det givetvis att ställa ut sin bil eller bara glida dit och umgås med övriga, spana in de andras bilar och snacka skit!

    Förhoppningsvis följer det säkert vidare aktiviteter efteråt på kvällen!


    Se nu till att ta ledigt från jobb och flickvänner och boka in den här dagen!
    Motorbanan ligger ca. 1mil från Falkenberg mot Ullared!
    Åker ni E20 från Göteborg eller Halmstad så sväng av mot Ullared, väg 151 vid McDonalds (Ligger bredvid motorvägen) följ vägen och sväng vänster in mot banan där skylten dyker upp. Följ lilla vägen i 1km. Banan ligger på vänster sida!


    Anmälan görs via :
    Skriv ditt namn på tråden ”Vilka Kommer?” för vilka som kommer!(Besökare samt förare på banan. Gärna med vilken bil du dyker upp!)

    SKALL DU KÖRA!!! Anmäl även till mitt pm(här på forumet) med namn samt bilmodell! Ni som är föranmälda kommer att få nr. samt modell på ett vackert papper att fästa i rutan så att man lätt kan får en överblick på bilarna! PRIS:650kr för heldag inkl. lättare mat på dagen!
    ¤TOGGEX¤

  • #2
    VAD BEHÖVS!

    För att köra krävs det att du har hjälm, handskar och gärna bomullskläder som är heltäckande (p.g.a brand)

    Det är ingen nackdel om du har bytt bromsvätska då bankörning jobbar upp betydligt högre temp än hård körning på gatan! Vid tecken på fading(bromsarna känns skumma, innan pedalen går i golvet) åk genast av för att kyla ner dem så inga avåkningar sker!
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • #3
      Är det samma pris för alla, även för andra märken/klubbar?
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Originally posted by per
        Är det samma pris för alla, även för andra märken/klubbar?

        Japp.. lika bra att hålla samma pris rakt över !!!
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • #5
          Togge, ska du kolla om Lanciaklubben vill komma?

          Sedan tänkte jag på om man skulle slå en signal till Bilsport eller Automobil och berätta att vi ska ha en klubbträff. Aldrig fel med lite press på läktaren Vad tycker du?
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #6
            Originally posted by Freddan72
            Togge, ska du kolla om Lanciaklubben vill komma?

            Sedan tänkte jag på om man skulle slå en signal till Bilsport eller Automobil och berätta att vi ska ha en klubbträff. Aldrig fel med lite press på läktaren Vad tycker du?
            Bjud in lite press alltid kul tycker jag. Vad finns det för övernattnings möjligheter? Vandrarhem?

            Intresserad är jag ska ordna bromsar och ev. nytt grenrör.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              jag ska höra med granntjejen...hon kör Lancia a112....
              With great power comes the bitches
              Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
              Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
              Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

              Comment

              Working...
              X