Announcement

Collapse
No announcement yet.

mer hästar till folket.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mer hästar till folket.

    Tänkte innan jag beskriver mitt bygge tacka alla på sfk för ett underbart forum med mer kamrat anda än ryssland under kommunism åren =)

    byggets grund stenar
    fiat coupé 16v turbo 95a ca 13000mil importerad av mig för 4 år sen. färgen är blue mica.

    bygget som aldrig blir klart dels för att det aldrig finns pengar o dels för att olle olsson vill ha alla sina delar själv började i vintras. motorn lyftes ur strippades in till mässingen fick förstärkta lager både på vevaxeln o på stakarna (coupéteile) levererade lager.
    förstärkt topplockspackning och nya förstärkta bultar kom i paket från G&S tuning. blocket honades och monterades ihop med nya kolvringar. Kopplings paketet med fjädrande sinterlamell från omp hittade in bara i farten (dalhems) för o driva det nyrenoverade kraft paketet innhandlades en ny turbo via blocket en hybrid mellan t3 t4. nu väntar jag på intercooler från ridetech det har jag gjort nu i snart tre veckor (nån som haft liknande problem)
    blir väl inte klar innan snön ligger djup men nästa år ser jag fram emot alla coupé fikor o träffar..
    coupér är som människor dom ska umgås då mår dom bäst o blir fler.- =)

    thats all for now folks..

    /tobbe

  • #2
    Låter kul..!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      roligare när den åter är på vägen =)

      Comment


      • #4
        Originally posted by enkrona
        roligare när den åter är på vägen =)
        ingen bild på den ?
        Fiat coupe 16VT

        Comment


        • #5
          ska försöka ta lite bilder i morgon tänkte jag..har tyvärr inga bilder på monteringen dock =(

          Comment


          • #6
            Originally posted by enkrona
            ska försöka ta lite bilder i morgon tänkte jag..har tyvärr inga bilder på monteringen dock =(
            okej bra
            Fiat coupe 16VT

            Comment


            • #7
              turbon

              ganska trångt mellan turbo o kylare. ändå är ac förångaren borttagen o kylaren fram flyttad max

              Comment


              • #8
                intercoolern

                3 tums anslutningar 30 cm hög 77 cm bred 7,5cm tjock. ögon godis.

                Comment


                • #9
                  front intercooler

                  ja talande bild.

                  Comment


                  • #10
                    bilarna i stallet

                    Comment


                    • #11
                      Re: bilarna i stallet

                      Originally posted by enkrona
                      Härlig samling! Vill se den rulla på bana när den är klar!
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment

                      Working...
                      X