Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ingen tomgång och seg...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ingen tomgång och seg...

    Hej...

    Har precis skaffat mig en tredjebil men dock så vill jag att den ska funka... En Uno 45i -90... Kan ingenting om fiat, har aldrig ägt tidigare...
    Nu e de så att bilen inte går bra, väldigt seg och trött, får växla ned i backar etc. Sedan har jag ingen tomgång i stort sätt jämt men helt plötsligt så har ja det, bilen liksom försöker ställa in sig själv ibland och lyckas. Presic när bilen ska till o dö så rusar den upp till runt 1800 varv och sedan sakta ned tills den dör... Är det någon som vet felet...
    Har bytt stift, olja, lamda, bränlefolter, oljefilter, rotor, fördelare det som e kvar är den där bökiga insprutningsmekanismen, hur funkar den? Finns det någon LMM... Skulle kunna vara den isådanafall... Hoppas på svar...

    mvh

  • #2
    Det enda standardfelet jag känner till på dessa är om vakuumklockan på fördelaren är paj. Testa att suga i dess nippel (som slangen sitter på) den skall vara tät. Kan man suga luft där får man byta denna, finns på Fiat.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Hade något liknande problem med min uno tidigare, gick billigt som f**n men slö. Och det blev ganska mycket bättre med ny
      kamrem och spännare, troligtvis så hade den gamla kuggat över. Och tomgången var dålig pga att en tändkabel var kass,
      men det kunde man höra och se när gnistan hoppade.
      Subaru Impreza GT 99
      Fiat Uno 45 88

      Comment

      Working...
      X