Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slang till Apexifilter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slang till Apexifilter

    Tja, kollade med Dahlhems vad de har för slangar om någon nu behöver det för att koppla in.

    Finns i svart, blå eller röd (gissar silicon-slang).

    45-graders 76mm, 175.50
    90-graders 76mm, 202.50

    Ben-längd 10cm.

    Jag gissar att detta är vad som behövs för att ni skall kunna koppla in filtret men måste erkänna att jag inte är 100%. Så om ni är intreserade lämna meddelande.

    Om någon annan är intresserad så funkar det väl också gissar jag.

    Om det inte blir för många lägger jag ut så länge för slangen, betalas vid avhämtning.

    84JR0 45-graders böj, 76mm diameter, Svart. Beställd.

    Last edited by novisen; 18 December 2006, 10:59.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Jag tror det räcker med en 45-graders 76mm slang. Man sätter slangen direkt efter luftmassemätaren och vrider den upp mot hjulhuset.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Tackar för det Freddan. Visste inte om det var 45 eller 90 grader som behövdes så bad om pris på båda. Nu vet ni i alla fall, så lista er om ni vill beställa en sådan också.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Hur är det frakten? Kommer det tillsammans med luftfiltret eller senare iomed att vi redan gjort vår beställning nu?

        Comment


        • #5
          Tanken är att slangarna skall skickas med paketen som filtren kommer med, så att endast pris för slang tillkommer. Vet inte om paketet blir lite tyngre så det hoppar upp en nivå i frakt dock men det har jag svårt att tänka mig.
          Filtren var slut hos leverantören, så det tar 3 veckor innan Dahlhems har dem. Sedan packar de om dem och skickar vidare. Så jag gissar att ni har ca 2 veckor på er att bestämma hur ni skall göra (och när det nu är gjort visar det sig säkert att slangarna är slut och har en lev. tid på 10 veckor eller något.... Allt enl. herr Murphy .) Men ju fortare desto bättre.
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            Annars kan man väl gott o väl köra på ett 3" rör istället?
            Rakt/45graders böj borde duga minst lika bra..

            Comment


            • #7
              Hittade Samco slangar på Ebay.

              http://cgi.ebay.com/Fiat-Coupe-2-0l-...QQcmdZViewItem

              Comment


              • #8
                Är samco slangar bättre än det som Dahlhems säljer och varför?

                Jag kommer behöva en slang.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Dahlhems är också silicon-slang.

                  Tänk på att även om du köper ett samco-kit så skilljer det inte anslutningarna från befintliga slangar i bilen eftersom de är ett ersättningskit. Behöver du en extra slang nu, då behöver du det även med ett samco-kit.
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #10
                    Jag skulle nog kunna vara intresserad av en 180-graders böj.. Om novisen skulle vilja kolla upp pris på en sån.
                    http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                    http://www.garaget.org/?car=38250

                    Comment


                    • #11
                      180???? Hmmm.... skall kolla om de har.
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Aloha
                        Jag skulle nog kunna vara intresserad av en 180-graders böj.. Om novisen skulle vilja kolla upp pris på en sån.
                        Vad du ska böja... är det verkligen bra med en 180 graders böj på en slang som ska ha bra luftflöde?
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #13
                          hehe, bra o bra, nä det är det väl kanske inte. Men frågan är om det är bättre att filtret är riktat åt "fel" håll?
                          Jag vill rikta mitt filter så att öppningen är framåt precis som original. Kall luft är bra.
                          http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                          http://www.garaget.org/?car=38250

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Aloha
                            hehe, bra o bra, nä det är det väl kanske inte. Men frågan är om det är bättre att filtret är riktat åt "fel" håll?
                            Jag vill rikta mitt filter så att öppningen är framåt precis som original. Kall luft är bra.
                            Kommer inte strålkastaren vara i vägen då?
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • #15
                              Dom tänker väl mera att få burken där orginal satt
                              With great power comes the bitches
                              Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                              Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                              Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                              Comment

                              Working...
                              X