Announcement

Collapse
No announcement yet.

kamremsbyte 20 v turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kamremsbyte 20 v turbo

    Hejsan
    Har köpt en 20 v turbo och jag måste medge att jag blir lite förvirrad när det intervallerna för rembyte. Har tom läst om kamremmar som gått sönder vid 6000 mil. Hur är det egentligen med detta.

    En annan sak är priset!!! Har fått uppgifter som varierar från 9000 till 18 000 !!
    Nicklas
    Fiat Coupé 20VT-LE -1999, No 922

  • #2
    Det är väl 6000 mil nu..... Rätta mej ,någon, om jag har fel. Det finns verkstäder som klarar jobbet utan att lyfta ur motorn. (tack o lov!) Därav de stora skillnaderna i pris! ......men billigt blir det nog aldrig! (det kostar att ligga på topp ;-) )
    Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
    Volvo V50 T5 -05

    Comment


    • #3
      Originally posted by Alfaanders
      Det är väl 6000 mil nu..... Rätta mej ,någon, om jag har fel. Det finns verkstäder som klarar jobbet utan att lyfta ur motorn. (tack o lov!) Därav de stora skillnaderna i pris! ......men billigt blir det nog aldrig! (det kostar att ligga på topp ;-) )
      Tackar för svaret men förvirringen stiger ang. intervallerna.

      Om det finns någon som kan tipsa om var verkstäderna ,som inte behöver lyfta ur motorn, finns vore det kanon.
      Nicklas
      Fiat Coupé 20VT-LE -1999, No 922

      Comment


      • #4
        Var på verkstad igår och de säger 8000 mil. Vad värre är, de har fått uppgift om att alla bilar skall byta vid 8000 mil, så nu skall min stackars punto också in för rembyte. Lär behöva gräva djupt i plånboken! 2 byten nästa år........ suck!
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Originally posted by novisen
          Var på verkstad igår och de säger 8000 mil. Vad värre är, de har fått uppgift om att alla bilar skall byta vid 8000 mil, så nu skall min stackars punto också in för rembyte. Lär behöva gräva djupt i plånboken! 2 byten nästa år........ suck!
          Det är alltså inklusive coupe 20vt??? Hoppas det i alla fall så blir det några mil till innan byte.
          Nicklas
          Fiat Coupé 20VT-LE -1999, No 922

          Comment


          • #6
            Var tusan kommer 6000 ifrån?? 8000mil är det som gäller, efter Fiat kom på att 12000mil var för lite. Det finns verkstäder som klarar byta kamremmen utan att ta ut motorn, garanterat i England, det borde finnas i Sverige.

            Man borde klara det själv med lite verktygsuppsättning.. Tricket skall tydligen vara att lossa drivaxlarna, 2 motorfästen, och sedan tippa hela paketet åt höger. När man väl fått bort skyddskåpan ska det vara lätt. :-)
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              PowerCar

              Hej !

              Ring till PowerCar i Årsta-Stockholm. Dom byter visst kamremmen med motorn i. 8000mil eller 5år gäller som Per säger.

              Frågade nämligen idag av nyfikenhet, servade precis min bil där och är mycket nöjd med PowerCar. Kan rekommendera dom som serviceställe . Mycket trevliga, verkar kunniga, har servat Fiat och Alfa sedan urtider och är auktoriserade.


              / Mattias
              Fiat Coupe 20v Turbo -00

              Comment


              • #8
                Re: PowerCar

                tackar för tipset om Årsta,ska ringa och kolla
                Nicklas
                Fiat Coupé 20VT-LE -1999, No 922

                Comment

                Working...
                X