Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bromsbelägg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bromsbelägg?

    Hej
    Har åkt med Brembo ORO belägg(mycket nöjd med dessa) en säsong, nu är de slut och jag har beställt nya. Men fick besked att de skall utgå och ersättas av RED ATTACK. Någon som har erfarenhet av dessa?

    /Pär
    Coupé 20VT -LE -99
    Maserati Merak -73

  • #2
    Originally posted by Pär C
    Hej
    Har åkt med Brembo ORO belägg(mycket nöjd med dessa) en säsong, nu är de slut och jag har beställt nya. Men fick besked att de skall utgå och ersättas av RED ATTACK. Någon som har erfarenhet av dessa?

    /Pär
    Tjena Pär !
    Har själv aldrig hört talas om det märket?? Bra eller dåligt ? Vem vet!
    Pratade själv lite med killen med RED DOT prylarna på Kinnekulle. Han tog hem belägg , samma som sitter på STCC bilarna. Sådana belägg kommer att sitta på min till våren. Han tyckte att det var lite overkill men garanterade att det skulle bli en jä..a bromsverkan och att det skulle gå åt en del material på skivorna. Men de är väl till för att slitas på ??? Meddela vad ditt köp blir och om du blir nöjd ! Mvh Togge !
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • #3
      Hej

      Det är Motorquality(brembo) som levererar både ORO och RED ATTACK. Compoud, Friktion & Värmetal är samma för bägge sorterna så de kommer nog att funka bra. RED ATTACK är lite billigare än ORO så det är ett + i kanten, så nu har jag beställt de nya beläggen.
      Återkommer med test rapport!
      /Pär
      Coupé 20VT -LE -99
      Maserati Merak -73

      Comment


      • #4
        Togge: PeformenceFriction (stavningen är fel det vet jag) heter dom beläg du pratar om och dom är grymma men du bör inte ha skivor som är slitsade eller hålborade då dom kommer att förstöras på en gång...
        Desutom så skulle du montera ett par "skit fälgar" när du kör in dom beläggen för annars så kommer du kanske att förstöra fälgarna!
        Det är dom bästa beläg du kan köpa i stort sett men som sagt dom är gjorda för racing!

        Annars skulle jag rekomendera dig att köra på RedDot Compitition med RedDot 6 slitsade skivor...
        Det kör jag med på 156:an och är sååå nöjd!

        /Jimmy
        mvh Jimmy Särås

        0736-996 993

        Comment


        • #5

          Annars skulle jag rekomendera dig att köra på RedDot Compitition med RedDot 6 slitsade skivor...
          Det kör jag med på 156:an och är sååå nöjd!

          /Jimmy [/B][/QUOTE]

          Joo...det är även ett alternativ som kostar lite mindre men säkert gör mig lika nöjd!
          Grejen är att bor man nära Gelleråsen som nu är en grymt bromskrävande bana så vill man ju satsa på något som verkligen tar. Får se vad som sitter på till våren. Båda gör mig säkert nöjd.
          ¤TOGGEX¤

          Comment


          • #6
            Hej

            Nu har äntligen monterat mina nya RED ATTACK belägg! Tog lite tid innan jag fick dem, men hittills är jag nöjd, skriker inte något, jämfört med ORO beläggen. Bettet känns lika bra som ORO = utmärkt! Tyvärr ställs Coupén in för vintern i månadsskiftet så jag hinner inte testa ordentligt på bana. Rapport från bankörning kommer till våren!
            /Pär
            Coupé 20VT -LE -99
            Maserati Merak -73

            Comment

            Working...
            X