Announcement

Collapse
No announcement yet.

R-Däck?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • R-Däck?

    Hej
    Funderar på att sätta på R-Däck på min kärra till nästa säsong. Någon som har tips/erfarenheter av något märke/dimension? Lutar åt 17" i alla fall.

    /Pär
    Coupé 20VT -LE -99
    Maserati Merak -73

  • #2
    Samma tanke här !!


    Funderar på att sätta på R-Däck på min kärra till nästa säsong. märke/dimension? Lutar åt 17" i alla fall./Pär


    Pär!! Vad det gäller r-däck så är det ingen större fördel att gå upp till 17" istället för 16". R-däcken kräver oftast en högre profil och prisskillnaden mellan framförallt 15" till16" resp. 17" är enorm. Jag kommer själv att leta febrilt efter R-däck av olika fabrikat men som det ser ut nu så håller jag på att ordna fram slicks i 16" till originalfälgarna.
    En tanke är ju att få tag på en uppsättning 15"racefälgar, för de är de enda som får plats med våra bromsar. Hittar man det då sparar man många 1000-lappar på däcken . Vill du att jag ska hålla ett öga öppet för slicks åt dig med ? Hittar du några däck så skriv ner lite ! Mvh Togge !
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • #3
      Har precis monterat 215x45 17" Bridgstones R-däck!
      Mycket trevlig överaskning!

      /JImmy
      mvh Jimmy Särås

      0736-996 993

      Comment


      • #4
        Ska det bli racing,Pär? :-)

        Kolla med Pelles Däck & Fälgar i Linköping!!!! 013-121407. Han brukar kunna fixa det mesta till j¤¤ligt bra priser. ...och han vet vad han pratar om! (Till skillnad från många andra "gummimän") Du har ju lagom långt att åka till storstan. ;-)
        Last edited by Alfaanders; 15 September 2002, 16:33.
        Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
        Volvo V50 T5 -05

        Comment

        Working...
        X