Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bromsbelägg & skivor, sista minuten!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bromsbelägg & skivor, sista minuten!

    Passa på och byt till nya fräscha bromsbelägg och/eller skivor till våren.

    Jag och 84jr0 ska beställa ganska så omgående iaf. Bor du i Stockholm och vill va med för att spara lite på frakten så är du välkommen att beställa med oss. Vi ska beställa ifrån peansweden www.peansweden.se. Hör av dig senast idag.
    Är vi tillräckligt många kanske vi får rabatt tom.

    För dem som är intresserade av lite priser så har jag fått följande priser av Per än så länge (till 20VT).

    Belägg:
    Black Diamond FT: 1680:-
    Carbotech bobcat: 1640:-
    Red Dot: 1140
    Carbotech XP8: 1890:-

    Skivor:
    DBA 4000, slits: 2500:- paret (specialpris)
    BD G12: 3320:-
    Red Dot 6 slits spiral (Brembo-gjutning): 3420:-


    Beställningar so far.

    *Aloha: Black Diamond FP fram, 20VT.

    *84jr0: Carbotech XP8 fram, 20VT.

    *Fadi: Ferodo DS2500 fram, 16VT.

    *viksson: Inväntar svar.

    Ang. leveranstid. Pean försöker alltid ha några set på lager, men under våren är efterfrågan stor så då kan leveranstiderna vara ca 2-3 veckor ifrån Carbotech och 1 vecka ifrån Black Diamond.
    Last edited by Aloha; 18 January 2007, 10:23.
    http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
    http://www.garaget.org/?car=38250

  • #2
    hej, e det samma priser för skivor o belägg för 16vt?

    Comment


    • #3
      Carbotech XP8 ska kosta ca. 1800kr fram för 20vt. Bak finns inte.

      Aloha du kan ringa för exakta priser, Pean kan ge rabatt vid gruppköp säg gärna att vi är ett gäng från Fiatklubben.

      EDIT: OBS att lev. tider varierar mellan 2-4 veckor. Vi får ringa för exakta tider.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Originally posted by Fadi
        hej, e det samma priser för skivor o belägg för 16vt?
        Nja, 16VT har väl mindre skivor så priset borde vara lägre. Vilka skivor/belägg är du intresserad av?


        De priser som jag har angett är exakta, dock utan rabatt. Jag ska höra med Per vad Carbotech XP8 kostar exakt samt om vi kanske kan få någon rabatt.
        http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
        http://www.garaget.org/?car=38250

        Comment


        • #5
          carbotech xp8 ska vara bra har jag hört, sen vill jag veta priset på vanliga solida skivor, inga slits eller hål, hört ska funka bäst med sånna.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Fadi
            carbotech xp8 ska vara bra har jag hört, sen vill jag veta priset på vanliga solida skivor, inga slits eller hål, hört ska funka bäst med sånna.
            Det finns risk att Carbotech inte finns för 16vt, tyckte att Per Stacke sa till mig att beläggen för 20vt kommer från en annan USA bil men passar in i 4-kolvsoken. Finns ingen Fiat i USA Just därför finns det inga belägg bak för coupe.

            Inte säker på ovanstående så man gör bäst att kolla med Stacke.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Tror att det är samma belägg fram på 20VT som någon modell av Dodge Viper. Har för mig att det stod det på kartongen när jag bytte belägg.
              Fiat Coupé 20VT -99 (Såld)
              Audi A4 Avant 1,9 TDi Quattro -97
              Alfa Romeo 159 2,0JTDM Sportwagon -12
              Alfa Romeo 75 2,5 -86
              Alfa Romeo GTV 2,0 -86

              Comment


              • #8
                Originally posted by Mattias
                Tror att det är samma belägg fram på 20VT som någon modell av Dodge Viper. Har för mig att det stod det på kartongen när jag bytte belägg.
                Stämmer bra... det var Viper som har samma belägg!
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Frambeläggen (brembo) är samma som Mitsu Evo VII....
                  // Helena

                  Comment


                  • #10
                    Intresset verkar vara rätt svalt. Nåja, ni har haft chansen nu iaf.
                    Imorgon onsdag beställer vi. Är det verkligen inga fler som behöver nya belägg?
                    http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                    http://www.garaget.org/?car=38250

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Aloha
                      Intresset verkar vara rätt svalt. Nåja, ni har haft chansen nu iaf.
                      Imorgon onsdag beställer vi. Är det verkligen inga fler som behöver nya belägg?
                      Fadi har inte riktigt bestämt sig...
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        jo, visst vill jag ha, men om det inte finns????
                        vilka rekomenderar ni åt mig annars?+???

                        sen e det 2 olika modeller på beläggen till 16vt, o jag va fast på jobbet så jag kunde inte åka o kolla upp det (får nämligen alltid fel när jag beställer)


                        hälp :-)

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Fadi
                          jo, visst vill jag ha, men om det inte finns????
                          vilka rekomenderar ni åt mig annars?+???

                          sen e det 2 olika modeller på beläggen till 16vt, o jag va fast på jobbet så jag kunde inte åka o kolla upp det (får nämligen alltid fel när jag beställer)


                          hälp :-)
                          Man tycker att Pean borde ha koll på det. Annars kan du ta denna diskussion med honom vad du ska ha för belägg på 16vt beroende på din körstil.
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #14
                            får väl ringa o höra imorrn.

                            Comment


                            • #15
                              Här kommer lite mer info ifrån per.
                              Jag citerar:

                              Det borde gå att göra lite mer på priserna vid en större beställning (priset på
                              DBA-skivorna är dock fast).

                              16VT-modellen har 284x22mm skivor och det kan finnas två olika typer av bromsok;
                              ATE eller Girling/Lucas (20VT har 305x28mm alltså rätt stor termisk skillnad).
                              Utbudet av bromsbelägg till 16VT-modellen är begränsat. Carbotech har t.ex.
                              inget då den modellen inte sålts i USA utan jag brukar sälja Ferodo DS2500 till
                              den modellen (ca 1500-1800:- för sats fram).

                              XP8 till Brembo-oken kostar 1890:- (ev nytt pris inom några veckor).
                              http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                              http://www.garaget.org/?car=38250

                              Comment

                              Working...
                              X