Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fälgar till coupe 20vt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fälgar till coupe 20vt

    Undrar om det finns fälgar från något annat bilmärke som passar till en coupe 20vt.

    Det är ju inte precis det lättaste att hitta begagnat till fiat, tyvärr...
    Nicklas
    Fiat Coupé 20VT-LE -1999, No 922

  • #2
    nix det är bara gamla alfor o vissa fiats som har 4*98. i hela världen alltså, konstigt men unikt....

    Comment


    • #3
      Som Fadi säger så är det bara Fiat & gamlla Alfa som har 4x98.
      Men när det gäller 2,0 20V Coupén så har man lite problem med att man måste ha spacers/annan offset...
      Så har man en 20V Coupé är det bara att köpa nytt eller av nån annan Coupé ägare...
      Eller köra med spacers...
      /Jimmy
      mvh Jimmy Särås

      0736-996 993

      Comment


      • #4
        Nu har ni väl allt lite fel ändå? Lada har väl 4x98, och Lancia också kanske?
        Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
        Fiat Marea Weekend 1,6 -97

        Comment


        • #5
          enligt en sida på nätet (kommer inte ihåg adressen nu, kan fixa den) så är det bara fiat o gmla alfor,,,, listan innehöl alla bil märken du kunde tänka dig,,, men men jag kan ha sett fel, för det var många bil märken. hursomhels så är det svårt med beg fälgar till fiat för inte vill ni ha lada fälgar,,,,

          Comment


          • #6
            .. glöm inte lancia ju !!

            .. min lilla spröda Lancia A112 Abarth tuffar minsann fram med ett par inte allt för fina fälgar med bultcirkeln 4/98 !! Fast lancia kanske räknas som fiat..

            Comment


            • #7
              jo då men på fiat20v så är den minsta dim ligger på 16tum för att få plats men broms oken o då försvinner nästan alla alltinativ...

              Comment


              • #8
                aha, jag tänkte inte så långt Fadi.. ;-) Har aldrig själv haft en bil med större färgar en 13 " ;-)

                Comment


                • #9
                  En mis av mig både Lancia & visa Lada har 4x98 det glömde jag... *sorry*
                  /Jimmy
                  mvh Jimmy Särås

                  0736-996 993

                  Comment


                  • #10
                    Tänkte väl det... tveksamt dock om Lada har så mycket att erbjuda i fälgväg. Här är länken till en bultcirkelsida: http://www.ohdshop.com/bilmärke.htm
                    Tyvärr står inget av de båda prestigemärkena Lada eller Lancia med.
                    Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
                    Fiat Marea Weekend 1,6 -97

                    Comment


                    • #11
                      suveränt

                      detta forum är suveränt för en nybliven Fiat ägare.

                      Jag hade väl inte rikigt tänkt mig Lada fälgar på min cuope :-)

                      Det blir att försöka hitta några begagnade i första hand. Ser ju inte så där himla kul ut att ha plåtfälgar på vintern..
                      Nicklas
                      Fiat Coupé 20VT-LE -1999, No 922

                      Comment


                      • #12
                        Vill du kanske köpa mina fälgar så att jag har råd med 17tummare???

                        Comment


                        • #13
                          Sköna skor: "Lancia kanske inte räknas som Fiat?" Lancia ÄR Fiat! Och Fiat är Lancia. A112 består av Fiat 127-delar, t.ex.

                          Jimmy: som Fadi säger, enda fälg-skillnaden mellan 16VT och 20VT är att 15"-fälgar inte går på de grymma Brembobromsarna ;-).... Offseten är densamma!
                          Dock är det svårt att hitta 17"-fälgar som passar utan spacers, om man inte specialbeställer.
                          Har Postert 17" på min, med spacers, funkar jäkligt bra! :-)

                          OBS! även nyare Alfor har 4x98, om de har 4 bultar.
                          Last edited by per; 16 September 2002, 13:09.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Per

                            ,, jag tror jag skrev just "Lancia kanske räknas som fiat?" och INTE "Lancia räknas kanske inte som fiat ?"..

                            Comment


                            • #15
                              Aha! Ooops.. sorry! Jamen du har ju alldeles rätt isåfall.

                              F.ö. har jag alltid tyckt det vore ballt med ett Uno Turbo-paket i en A112...
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment

                              Working...
                              X