Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punto GT-tips.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Punto GT-tips.

    Har terrat en herre på Blocket med lite frågor om hans GT.
    Hur är det för er som har/haft en?Hur skoj är dom på en skala 1-10? Vad bör man ge för en i hyggligt skick utan större pill. De få man ser har legat runt 30000-35000kr.Verkar vara standardpriset eller har jag fel?

    Sugen på ngt roligt men Coupe etc.känns too much för farbror Calle,den diskreta stilen är mer min grej.Ulv i fårakläder....*hihi*
    Dela med er av era erfarenheter vetja!

    //Calle

  • #2
    Har bara en Punto 55 men jag är impad av att den känns så solid jämfört med äldre modeller, ändå är det den billigaste versionen.
    Kolla under ARKIV, där finns ett antal tester o prov:

    Punto GT i Automobil 1995

    Punto GT i Automobil 1995, sida 2
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      ja, precis, läs testerna, tycker de stämmer j..ligt bra, precis så är den, jobbar bra ända till gränsen och det känns verkligen som en sportbil, den går som tåget. ALLA som åker med den blir faktiskt överraskade över denna lilla bils prestationsförmåga. Nåvars, svårt att skilja sig ifrån är väl nackdelen, sen en bil som går bra vill mna ju gärna få att gå ännu bättre Man lägger gärna ner lite extra på bilen, och vips är det inte en diskret "ulv i fårakläder " längre.
      Tycker det funkar som sammanfattning.
      Fiat Punto GT - Turbo for fun

      Comment


      • #4
        Får hålla med dig Per.I jämförelse med min gamla Uno så känns Punton som ett solitt kassaskåp!(nåja...)
        Tackar för tipsen! Hinner nog inte på denna som finns på Blocket,men kanske dyker upp en lite senare.Men vanliga är dom inte vad jag märkt.

        Comment


        • #5
          Var hittar du en Punto GT på blocket? Jag har sökt men inte hittat den.
          Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
          Fiat Marea Weekend 1,6 -97

          Comment


          • #6
            Sök på Punto GT så ploppar den upp!
            Av ngn anledning så dök den inte upp om man sökte på Punto.
            Ska iaf vara i bra skick enl.ägaren.Lite kass lack runt låset vid bakluckan,och att den låter lite i vxl-lådan i ca 80-90. Skumt,för det brukar min göra med,men bara i de farterna.Köp den så kan jag vara avundsjuk sen!*hihi*

            Comment


            • #7
              nackdelar:
              Har samma fel som vanliga punton, om den nu har några särskilda, men dvs. bakvagnen måste man göra ngt åt förr eller senare, bussningarna där.
              Drar mycket bensin för sin storlek, men inte med tanke på motorstyrkan.
              Har inget skydd under motorn, eller hasplåt (som coupen), så kolla att det ser ok ut där, dvs. inte för sönderslaget på kofångare fram nertill
              Fiat Punto GT - Turbo for fun

              Comment


              • #8
                Tackar Freddan!
                Känner väl igen det där med bakvagnen.Har 2st nya bärarmar som skall monteras,men först får det bli vår.Få se om den är kvar om ett tag,men har för mig att det är samma gröna Gt som var till salu i somras.Vimlar ju inte av dom,och tycker jag känner igen reg.nr:et.
                Gäzzp,nu zzzova!
                //C

                Comment


                • #9
                  Jag köpte den gröna Punton på blocket. Är mycket nöjd med köpet, kanonfräsh motor och drivlina.

                  Jämfört med Uno Turbon jag hade för ett par år sen känns den ljusår bättre. Pigg som tusan är den också, speciellt uppe i fart.

                  Hittar du en bra så köp!
                  Fiatlös

                  ___________________

                  Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                  Comment


                  • #10
                    grymt kul, kommer ihåg nör jag var nybliven ägare, mysig känsla, är riktigt kvick även original, särskilt vid omkörningar!
                    Du får komma upp till stockhoml och köra lite
                    Fiat Punto GT - Turbo for fun

                    Comment


                    • #11
                      He, jag bor faktiskt i Stockholm. Vi får träffas och jämföra bilar nån gång tycker jag.
                      Fiatlös

                      ___________________

                      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                      Comment


                      • #12
                        ja, lätt, visste inte var du bodde men hade för mig att bilen var till salu där nere runt Göteborg, nu e min avställd, men i vår så
                        Fiat Punto GT - Turbo for fun

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Putt
                          Jag köpte den gröna Punton på blocket. Är mycket nöjd med köpet, kanonfräsh motor och drivlina.

                          Jämfört med Uno Turbon jag hade för ett par år sen känns den ljusår bättre. Pigg som tusan är den också, speciellt uppe i fart.

                          Hittar du en bra så köp!

                          Vad skoj!
                          Blev aldrig av att ringa på den för mig.
                          Man är lite feg för tillfället.Kosing finns men så länge jag inte har ett "riktigt" jobb så tar man det piano med inköp.Men helt klart ett alternativ som bör övervägas sen!
                          Hoppas du får en massa skojiga mil i den!

                          Comment


                          • #14
                            Grattis till köpet..
                            En mycket rolig bil kan jag lova dig.
                            Hur mycket fick du ge för den??
                            Renault Clio-92 (tyvär)
                            Fiat Punto GT- 94
                            Fiat Punto GT- 95

                            Comment


                            • #15
                              Precis så mycket som den var utsatt för, 35 000. Tycker gott den var värd det, bra skick förutom lite bubblor på bagaget och några bulor.

                              Förresten, någon här på forumet som äger en svart Gt -97:a som finns i Hägersten? Den är riktigt fin och dessutom unik då det är den enda svenskasålda 97:an.
                              Fiatlös

                              ___________________

                              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                              Comment

                              Working...
                              X