Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kamremshaveri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kamremshaveri

    Igår slutade min pärla att fungera, det visade sig vara kamremmen som hade gått. Idag fick jag den slutgltiga domen från alfa rosso.
    Etersom jag ej har råd att betala reparationen så får jag försöka sälja bilen i det skicket den är. Dvs bra skick om man bortser från det uppenbara...
    Bilen har original sommar däck på fiats original lm fälgar (fint skik på däcken och helt ok skick på fälgar.
    Nu sitter även 20vt original lm fälg medjättefräscha gisslaved nordfrost dubbdäck på (fråga bara allan här på forumet som sålde dem till mig). Bilen har skinnklädsel och är som sagt i fint skick för övrigt. Den står hos alfa rosso. Om någon är intresserad av en utbytesbil att plocka delar från eller är intresserad av lösa delar så konakta gärna mig.

  • #2
    f-n vad sorgligt gick det fort? låter som 2kolvar & 6ventiler med styrningar säten.

    Comment


    • #3
      Har du någon aning om varför detta hände? inte bytt på länge? eller var det kanske balansaxelremmen som drog med sig kamremmen?
      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

      Comment


      • #4
        Orsaken vet jag ej köpte den rasad. nu är tet lite kvar men det är bara små saker. kostnad för renovering + svetsning av topp med alla packningar kolvar och vedtiler ca 7-8000:-

        Comment


        • #5
          Har du kollat med AutoAlfa vad de skulle ta?
          Bara som exempel kan jag säga att Rosso räknade med ca 10papp för topplockspackning på en Punto, mot 3papp hos AutoAlfa.
          Last edited by per; 14 February 2007, 09:39.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            vet inte varför det hände antagligen så vart väl int kamremmen bytt när den skulle. Jag köpte den i våras so import och lämnade in den på service och koll (bad särskillt verkstaden att kolla ifall kamrembyte var nödvändigt) fik tillbaka bilen nyervad med beskedet att kamremmen verkade väldigt fräsch och inte behöve bytas. igår närjag skulle öra in på en parkerig så lät det som det slirade till lite och sedan var bilen död och fick bärgas... Trist för ag älskade verkligen den bilen, helt underbar att köra...

            Comment


            • #7
              enligt rosso så skulle det gå på mellan 20 och 30 tusen att fixa iom att ett kamremshaveri för med sig andra problem som sprängd topp och veniler som behöver bytas osv... Som läget är just nu så kan jag inte avvara sådana pengar... så jag försöker sälja resten sm delar istället och får försöka köpa någon billig körbar bil ör de pengar jag får för delarna... Väldigt trist...

              Comment


              • #8
                Peddie vad snackar du om? Ser ut som du postar i fel tråd

                Tråkigt Freddan att din bil är sönder. Har ju sett dig en del i Majorna, när du åkt förbi mitt fönster. Kolla med Auto Alfa vad de vill ha för att fixa den. Precis som Per skriver så skiljer det en hel del i kostnad mellan företagen.
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #9
                  Jag följde tipset jag fick om att kolla vad auto alfa skulle ta för samma jobb... De sa att roligtvis så hamnar det på 12 till 15 tusen men inte mer än 15 iallafall... Mycket bättre pris iof men det är mer än vad jag har så jag fr nog sälja den ändå... Men om om någon vill köpa den av mig och få det fixat så kan det ju vara ra att veta om prisskillnaden...

                  Comment


                  • #10
                    fy fan vad tråkigt
                    Hur många mil hade bilen gått o när byttes remmar etc senast?

                    Comment


                    • #11
                      Usch, inte kul.
                      Hoppas du vinner på lotto eller nått så du får behålla din pärla..
                      Tidigare bilar:
                      Volvo 480ES 2006-2007
                      BMW 320i E30 2007-2008
                      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                      + nån volvo 740 samt volvo 240

                      Comment


                      • #12
                        Ajaja..tråkigt värre!!!

                        Vilken årsmodel har den ¨å hur mycket har den gått=??

                        Har du tur kan det gå som maskinskada genom försäkringsbolaget det gjorde min koppling när jag smälde den..

                        Fick betala 3000:- istället för 11000:-

                        Comment


                        • #13
                          För maskinskada så krävs det väl att bilen max gått typ 10000mil o är max 7 år eller något liknande väl?

                          Comment

                          Working...
                          X