Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grenrör

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Grenrör

    Är nu övertygad om att mitt grenrör läcker. antingen packning eller så är det sprucket. av vad man hört så verkar det ju troligast att det är sprucket. nu till själva frågan: fanns det nån garanti på detta eller inte? har ju hört det snakcas om att Fiat skulle ta på sig skulden för detta fel. men hur blev det? och var i stockholmsområdet bör man lämna in bilen om man vill få det ordentligt gjort. har dessutom bara 500mil kvar tills det är dags för 6000 mila servicen. borde man kombinera dessa? och vad brukar den kosta förresten?
    kanske borde skriva dessa frågor till fiat istället...
    Det som inte dödar härdar.
    Fiat Coupé 20v T -98

  • #2
    jag har oxo ungefär 500 mil kvar till 6000-milaservicen, och tänkte kombinera med ett grenrörsbyte (som försäkringen täcker)

    jag var i kontakt med italienska bilimporten förut ang. grenrör, och de påstod att de hade kunnat hjälpa mig ekonomiskt med grenrörsbyte om bilen varit svensksåld, men det var den inte ...
    /Peter

    Comment


    • #3
      på vilket sätt täcker försäkringen grenrörsbytet, vad är självrisken (vilket bolag)? jag importerade den själv i våras så jag bör ha samma problem då.
      Det som inte dödar härdar.
      Fiat Coupé 20v T -98

      Comment


      • #4
        joel> maskinskadeförsäkring, tror det är enbart länsförsäkringar som har sånt på importbilar (?)

        självrisken beror på vad du har för försäkring, jag betalar 2500:- tror jag
        /Peter

        Comment

        Working...
        X