Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olja och ventiler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Olja och ventiler

    Skall in till FARC och byta olja och göra leakdown-test på motorn nästa vecka. Mest bara för att vara 100% säker på att man inte behöver byta något större med kamrem nästa vår och ha lite tid att spara ihop slantarna *suck*.
    Tycker väl att det skall klaras utan problem?
    Någon som vet något om Fiats motorolja? Tror att det var det enda de hade. Borde passa, men man vet ju aldrig. Finns det inte 2 olika, racing och standard?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Hej
    Använder Quakerstate helsyntet 5W50 till min 20VT, köps hos min Fiat/Alfa handlare, funkar utmärkt.
    /Pär
    Coupé 20VT -LE -99
    Maserati Merak -73

    Comment


    • #3
      Tänkte försöka låta bli att ha med mig egen olja, så då blir det selenia...
      Fast man kanske skall hälla i halvsynt? Har 5 liter Quaker State semisynt till punton hemma. Kommer inte att köra mer än 700 mil med oljan (plus ca 1liter/2-300 mil), fast det är väl nästan intervallet för helsynt i coupen det också.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Bilen levereras med selenia...
        Jag var ute efter den till min coupé men den var svår att få tag i för 2 år sedan.
        //Martin
        Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
        Åker - Cheva Transsport -01
        Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
        Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
        Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
        Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

        Comment


        • #5
          Låter bra med Selenia alltså.
          Med tanke på att bilen är förtjust i olja, spelar det då någon roll om man häller i semisyntet? Den borde ju inte hinna bli dålig på den korta tid i motorn, eller skall man köra helsyntet ändå med tanke på turbon, blir ju rätt varmt?
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment

          Working...
          X