Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 127 TOP bilder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 127 TOP bilder

    Hittade lite bilder i en gammal fiattidning.Ngn som har sett en TOP i verkligheten.Jag kan inte minnas att jag har gjort det.
    Attached Files
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

  • #2
    Hittade denna i samma tidning också.Det är väl en jäkla tur att fiat inte ser ut så här idag,he-he
    Last edited by alfamats; 8 March 2007, 22:41.
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

    Comment


    • #3
      bilden såklart!
      Attached Files
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • #4
        De här växer/växte väl inte på träd heller. / Mats
        Attached Files
        Mats Nilsson

        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

        Comment


        • #5
          När jag var riktigt liten hade min moster och sedan mor min en Fiat 127 top i just den brunmetallic som är på bild. Top fanns i blått också, som på den lilla bilden. När mostern hade den så tappade hon vid ett tillfälle ena bakhjulet när hon var ute och körde.
          Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
          Fiat Marea Weekend 1,6 -97

          Comment


          • #6
            Jag har haft en duvblå 127 TOP.

            Anade dock inte på den tiden att just TOP skulle vara så speciell när jag fick den gratis av morsans jobbarkompis. Rostlagning, diverse 18-årsattribut och besiktning så hade jag nog den hela fösta året med körkort. Vilken bil! Minns att en fyraliters dunk med snorbillig motorolja gick åt ungefär varannan vecka. Kan inte varit nån höjdare att legat bakom det oljemolnet...
            EKKEPEKKE

            Marea W 1,6 -00
            Panda 4x4 -88 -såld
            Aprilia ETV-1000 -01

            Comment


            • #7
              Jag minns den oxå, tror det var nån hemma i Uppsala som hade en..
              De där gamla Club Fiat-blaskorna var rätt roliga, brukade läsa sönder pappas hög av dom. Har lyckats spara flera st...

              Ritmo Targa Oro - en riktig höjdare..
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Åååh,nu blev man allt lite nostalgisk...igen!
                Kompisens morsa hade en blå Top på den tiden som vi åkte i ibland,hade för övrigt en 128,och nu om jag inte minns fel en 124 Special!
                Men sen gick tanten över till Ford......usch!!!

                När man tänker efter så var det fullt med små Fiatar runt i kring byarna på den tiden,alla kan väl inte vara helt försvunna?
                Kanske läge för en ladugårds-räd i sommar!

                Comment


                • #9
                  Då kanske inte top modellen var så ovanlig då.Det var nog bara att det var en gammal modell då, så man tittade inte åt den(förlåt mig snälla) ;-) Visst var tidningarna sköna,vanliga repotage hemma hos fiatägare i ren lokalblaske-journalistik.Ska försöka att få tag i flera när man är på gammelbilsmässor.Ingen som har sett en Ritmo Targa Oro i verkligheten?de skulle ta in några hundratal läste jag / Mats
                  Mats Nilsson

                  Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                  Comment


                  • #10
                    Vet att jag sett modellen, men det måste varit 80-talet minst...
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment

                    Working...
                    X