Announcement

Collapse
No announcement yet.

Signalhorn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Signalhorn

    För några dagar sen slutade signalhornet på Unon o funka. Lokaliserade felet till själva hornet och tog bort det. I dag råkade jag komma åt tutknappen och en signal värdig en Scania på 55 ton välde ut från bilen! Finns det ett extra (kompressor)horn monterat i bilen orginal? Tycker det låter som ljudet kommer från vänster i motorutrymmet
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

  • #2
    Har inte alla bilar 2 horn ? (har för mig att de e nåt sånt att de ska finnas 2)
    Fiat Coupé Turbo
    Fiat Uno Turbo
    Lancia Delta Evoluzione 1

    Comment


    • #3
      Jag monterade 40cm plåthorn med kompressor på 0,9kg tryck i min Uno. Monterade ur det när jag sålde den.

      Men den lät som en lastbil
      //Martin
      Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
      Åker - Cheva Transsport -01
      Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
      Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
      Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
      Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

      Comment


      • #4
        hm

        Haft typ samma problem me min tipo, hornet ba sluta funka, fanns två o båda "dog" vilket e skumt så ja montera loss de o slänge skiten skaffa en ny från en Volvo satte in den men den lät förjavlit inge ljud i den o dessutom hoppade min säkring ur som oxå driver stereon jobbit nog...

        De va tydligen nå glapp i kontakterna som sitter på hornet satte lite isoleringstejp runt nu fan låter den som lastbil o säkringen hoppar inte ur!
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          tror

          inte att det behöver vara två?? det sitter då inte 2 stycken på dom bilar jag har, men uno turbon har ett på varje sida och dom låter rejält.... Annars är väl italienska bilar kända för att ha ganska starka signalhorn,,,,,,,,,,,,

          Comment


          • #6
            jo... de lär ju behövas i trafiken i italien
            Fiatlös

            ___________________

            Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

            Comment


            • #7
              Jag lättade min Uno T genom att ta väck ena hornet. Eller rättare sagt, jag slarvade bort det ena när jag bytte motor. Efter det lät tutan ganska tamt.
              Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
              Fiat Marea Weekend 1,6 -97

              Comment


              • #8
                Min låter nu lite som en kille i målbrottet... den ändrar tonläge mest hela tiden...
                Fiatlös

                ___________________

                Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                Comment

                Working...
                X