Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur stor tank har Coupén (egentligen) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur stor tank har Coupén (egentligen) ?

    Enligt instruktionsboken rymmer den 60 liter. Men när jag tankar går det ofta i mer än 60 liter och då är den INTE tom, reservlampan har just tänts och det bör vara minst 5 liter kvar.

    Frågan är om tanken rymmer mer eller om jag blir blåst av macken? Ni som har Coupéer: hur mycket får ni ner i tanken?

    Vid senaste tankning (idag) fick jag i 58,5 liter och då hade reservlampan bara blinkat till en gång. Det var förresten på 66,5 mils körning = 0,88 liter/mil. Helt ok.

    Hälsningar
    /Janne

  • #2
    Först :hur kör ni som får under litern(själv har jag inte lyckats under 1,1)
    sen så så har couperna om jag har rätt 67liter från början som dem ändrarde till 63l, hoppas att det stämmer med dina räkningar, men att det ska vara 60har jag inte hört, möjligen 60liter o sen går man på resserven som är mellan 7-9liter.
    själv har jag alldrig funderat på detta, jag får i mellan 53 -55l varje gång jag tankar o då har lampan precis börjat lysa (typ) o då brukar det stå 440-470km på tripp mätaren...

    Comment


    • #3
      har för maj att min har

      63 liter i tanken..




      *edit*

      förresten så är tanklampan i coupen en av dom roligaste jag sett. Okej att en mätare ändras mycket på tanken men detta är otroligt. aceelaration =försvinner lite broms = bensin kvar..


      den hoppar fram o tilbax
      Last edited by mojo; 25 September 2002, 12:11.
      före detta coupe trimmare
      pimpig cadilacc deville
      Sv1000s C-Ö

      Comment


      • #4
        Mojo: Jo, jag hade hört 63 liter också men kollade i boken, där det står 60. Men det är väl som med en del annat som står däri, man får ta det med en nypa salt.

        Fadi: 67 liter verkar stämma rätt bra med en reserv på 7-9 liter och tankat 58,5 när lampan tänds. Men konstigt är det, min bil är en av de senast tillverkade. De kanske hade några 67-liters tankar över hos Pininfarina och satte in en sådan i min bil ;-)

        Jag kör inte speciellt lugnt, 30+ hela tiden och en del fullgasaccelerationer, men ganska mycket motor-/landsväg med jämnt högt tempo.

        /Janne

        Comment


        • #5
          i min bok står det faktiskt 63 så det var lite mystiskt

          men min är import kand et ha nått med saken att göra?
          före detta coupe trimmare
          pimpig cadilacc deville
          Sv1000s C-Ö

          Comment


          • #6
            I min står det också 63, import, o undrar hur stor reserven är egentligen av dessa 63.
            Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
            Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

            Mvh
            Joksi

            ¤ Garaget.org

            ¤ Joksi.net

            Comment


            • #7
              Bra jobbat, du hittade en fyra år gammal tråd
              Last edited by Freddan72; 7 April 2006, 15:50.
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #8
                :-D

                Är rätt säker på att de inte gjorde en särskild svensk tank, alla är nog på 63l.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  ...

                  ...nja, jag tippar på 63,54. ;-)
                  /Giallo Ginestra

                  Comment


                  • #11
                    ...

                    ... :-) ...kände bara för att vara lite dryg så här efter nån bärs på fredagkväll.
                    /Giallo Ginestra

                    Comment

                    Working...
                    X